יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

עור מושלם בטבעיות...על פריימרים לפנים

עור חלק וזוהר באופן טבעי הוא משאת נפשם של כולם. עור נטול פגמים מקרין בריאות, נעורים ואידאלים נוספים אליהם שואפים על פני השטח.
עידן הפוטושופ הפך את נושא העור הזוהר לאובססיה גדולה אף יותר.

כן, יש כאן פוטושופ למכביר ובהחלט הייתי שמחה באמת להיראות כך.
מי שצריך להצטלם ועל פניו או גופו להיראות בדפוס או על המסך- הגרפיקאי יכול לתקן כל דבר- החל מהצרת היקפים, העלמת קמטים, מחיקת ורידים ביד וצלוליט על הישבן ועד, כמובן, לנושא הפוסט הזה- העלמת נקבוביות והחלקת העור בן רגע.

היות ועוד לא הומצא עדיין הפוטושופ הנייד, כזה שמקרין מעין הולוגרמה שמתקנת את הפנים שרואים אנשים אחרים באופן אוטומטי (ומי שימציא אותה יהפוך למיליארדר, סביר להניח), יש צורך בתיקון המרקם של העור פעמים רבות, בייחוד בארץ.
מזג האוויר שלנו מעודד תופעות כמו עור יבש או מיובש (ואם אני כבר כאן אז זו הזדמנות להזכיר לקוראיי לשתות הרבה), עור שמן, סבוריאה ועוד תופעות מרנינות שכאלו, שפוגמות כמובן גם בעמידות איפור וגם במראה האיפור.
עוד "חסד" של מזג האוויר הישראלי הוא נטייתו ברוב ימות שנה לעזור למאופרת לחזור למראה הטבעי- כלומר פגיעה בעמידות האיפור.

בדיוק בשביל כל הדברים האלו וגם, כמובן, כדי למכור עוד מוצרים משלימים (שלכאורה אולי אין בהם צורך), המציאו אנשים חכמים את הפריימר.
כידוע, פריימר מיועד להכנת האיזור המאופר ולמעשה אפשר למצוא פריימר לכל איזור- שפתיים, עיניים, ריסים וכמובן פנים. הפעם אני רוצה לדבר על פריימר לפנים.
הפריימר מגביר את עמידות האיפור ומשפר את מרקם העור- מצמצם מראה של קמטים, נקבוביות ובעיות אחרות במרקם העור,  אלא שיש להקפיד לבחור בפריימר המתאים לסוג העור של המאופרת, על מנת לא לגרום לנזק ולהתייחס לשאר המוצרים איתם מכינים את העור בהתאם, מה גם שיש אנשים אשר הסיליקון בתוך חלק מהפריימרים גורם אצלם ליציאת פצעים.

רוב הפריימרים נמרחים בצורה נוחה והופכים את העור לנעים יותר והשוני הוא כמובן בעמידות האיפור מעל ובמידת טשטוש הקמטים ו"שדרוג" מרקם הפנים.

אז איזה פריימרים אפשר למצוא אצלי במזוודה?

הפריימר הראשון בו נתקלתי ואותו סיפחתי למזוודה שלי הוא instant smooth perfecting touch, של קלרינס.
מספיקה כמות קטנה ממנו והוא אכן מחליק את העור, אם כי לבנות בעלות עור שמן מאוד הוא פחות מתאים, כיוון שאינו מונע הברקה במידה מספקת לדעתי. המחיר שלו בהחלט גבוה ביחס לכמות אבל הוא בהחלט אחד האהובים עלי. מה גם שהוא היה הראשון שלי. הנה עוד מאפרת שמסכימה איתי שהוא מעולה.

פריימר איתו אני משתמשת על בעלות עור שמן הוא הALL MAT של מייקאפ פור אבר. נכון להיום ניתן להזמין אותו רק ברשת והוא מאוד מוצלח לעור שמן.


כאשר זה יגמר לי ככל הנראה אשתמש בפריימר של SMASHBOX, הPHOTO FINISH
שזוכה לתשבחות רבות בעולם. קל להניח אותו מאוד והוא בהחלט מחליק את העור ומשפר את עמידות האיפור.
פריימר נוסף אותו אני מחבבת הוא הפריימר החדש של OFRA-
   Absolute Cover Primer שלמעט המשאבה הבלתי ידידותית שלו שנוטה להיתקע, קל למרוח אותו ומצאתי שהוא מצוין לעור שלי, שבימים אלו החליט להיות מיובש במקום שמן בלבד, על אף כמויות המים שאני צורכת. פריימר ה"אבסולוט קאוור" החדש של OFRA מיועד למריחה לפני הנחת המייקאפ ועם זאת אפשר גם להשתמש בו גם ללא מייקאפ כלל. הוא מתאים לכל סוגי העור ומכיוון שהוא "נטול-פאראבנים" (Paraben Free) הוא יתאים גם לעור הרגיש ביותר. שתי לחיצות משאבה יספיקו בהחלט לכל עור הפנים. הפריימר מכיל בנוסף גם עושר של ויטמינים ותמצית מיוחדת המופקת מעץ הזית להחייאת העור והזנתו - לכן אני לא שמה איתו כלל קרם לחות משום סוג, אחרת הוא מרגיש כבד מדי על העור שלי.






עוד פריימר שיצא לבחון לאחרונה הוא Base Lissante, של לוריאל.
מסייע בהחלקה של העור ומגדיר מחדש את מרקם פני שטח עור הפנים. הוא מכיל רכיב סיליקון למילוי קמטים ומעניק אפקט כיסוי הסתרת הנקבוביות ועמעום הקמטוטים.
מרקם: בעל מגע קטיפתי, עור הפנים הופך רך. מסייע בהסוואה של פגמים באופן מיידי, מעניק מראה עור מושלם, חלק ואחיד. מתאים לכל סוגי העור, גם לצעירות ובעלות עור שמנוני.
שרון גוטליב, מנהלת ההדרכה של לוריאל פריז ממליצה להניח את הפריימר על השפתיים להחלקה אופטימאלית של מרקם השפה ולמראה שפתון מנצח. ולהניח את הפריימר בטפיחות תוך נגיעות קלות על העור ולאחר מכן למרוח מהפנים כלפי חוץ על גבי כלל הפנים (לפעולה זו ניתן להשתמש גם בספוגית). לפי לוריאל הפריימר מתאים לכולן, ללא הבדל גיל, מצב עור וצבע עור.
למעט אלו שסיליקון מחצ'קן אותן- הפריימר הזה בהחלט מוצלח. בכל מקרה אני תמיד ממליצה להתנסות במוצרי בסיס (פריימר, מייקאפ וקונסילר) לפני שרוכשים, היות וכל אחת מגיבה באופן שונה אל מוצרים.

כנסיון- איפרתי חצי פנים עם הפריימר של קלרינס וחצי עם הפריימר של לוריאל. התחושה בשני הצדדים היתה מאוד דומה, אם לא זהה, אם כי אני אישית הרגשתי שיש משהו יותר מואר בתוצאה הסופית שהפריימר של קלרינס נותן, לעומת הפריימר של לוריאל; ובהתחשב בכך שמחירו של הפריימר של לוריאל זול בהרבה מזה של קלרינס, הפריימר של לוריאל הוא בחירה מאוד מוצלחת בעיקר עבור מי שאינה רוצה להוציא סכום גדול על פריימר. מה גם שהפריימר של לוריאל, כמו זה של קלרינס, מגיע בצנצנת- כך שאפשר לנצל את כל כמות החומר ולא הולכת לאיבוד שום כמות חומר בתוך המשאבה.

בכל מקרה פריימר הוא רכישה טובה עבור כולם. היות והוא "רק" משפר את מרקם העור למעשה גם גברים לפני אירועים חשובים יכולים להניח אותו, גם מי שאוהבת איפור קליל ביותר יכולה להניח פריימר ללא חשש, שלא לדבר על מי שאוהבת איפור מלא (כולל מייקאפ, קונסילר, פודרה, צלליות וכו').

בשימוש אישי ליום יום לעיתים אני מערבבת את הפריימר בו בחרתי (OFRA במזג אוויר חורפי יחסית, הפריימר של לוריאל במזג אוויר של עונת מעבר והALL MAT בקיץ המהביל שלנו) עם מעט מייקאפ נוזלי מינרלי של אהבה (בשפורפרת) ומניחה לכיסוי קליל במיוחד-רק איחוד גוון הפנים ולא יותר (אני סובלת מאדמומיות רבה).

כתמיד- תגובות מתקבלות בברכה רבה, אשמח לשמוע על הפריימרים האהובים עליך או לחילופין אם לא התחברת אל שימוש בפריימר, שלטעמי הינו אחד השלבים החיוניים לאיפור קורן, עמיד ומושלם.



9 תגובות:

  1. אני מאוד אוהבת את make up for ever לצערי הם לא נמכרים זה זמן בארץ

    השבמחק
    תשובות
    1. איפה אפשר להשיג פריימר לעור שמןן בארץ.. ומה הכי מומלץץ?

      מחק
    2. OFRA טוענים שהפריימר הלבן שלהם עושה את העבודה, אבל אני אישית לא ראיתי את זה על העור שלי. יש לאסתי לאודר פריימר המיועד לעור שמן אבל גם לסמאשבוקס יש- השאלה היא מה רוצים לפתור? הברקות והזעה? נקבוביות מורחבות? עור שמן הוא לא בעיה בפני עמו- הדברים להם הוא גורם, מצד שני (נקבוביות מורחבות לעיתים, פצעונים וכמובן בראש ובראשונה הברקות) עשויים להוות בעיה לאיפור

      מחק
  2. רציתי לשאול... לי יש את הפריימר של מאק, ראיתי שהוא לא מופיע כאן , מה את חושבת עליו?

    השבמחק
  3. יש למאק כמה פריימרים ולא הכנסתי כאן אף אחד מהם כי את אלו שבפוסט שלי אני אוהבת יותר מאשר את הפריימרים של מאק באופן אישי,
    אבל פריימר הוא עניין מאוד אישי- בדיוק כמו מייקאפ ומה שחשוב זה האם את מרוצה ממנו.
    את יכולה לגשת לאחד הפארמים עם קופסית קטנה ולבקש מעט מהפריימר של לוריאל או פופה (פופה זה רק בסופרפארם) ולראות לאיזה פריימר את מתחברת יותר.
    אין חוק של חתונה קתולית בין אנשים לאיפור, אין שום בעיה להחליף :)

    השבמחק
  4. תודה רבה על השיתוף הנפלא, מהידע שלך אפשר רק להחכים. יש לי חלק מהמוצרים שדיברת עליהם והם בהחלט עושים את העבודה בצורה הטובה ביותר. בהחלט ממליצה לשמוע בקולך :)

    השבמחק
  5. מיק-אפ הוא פתרון נפלא לטווח הקצר וכאשר הוא איכותי הוא אפילו מצליח להעלים את הקמטים בצורה מעולה. יחד עם זאת, אני מאמינה שאיפור הוא פתרון נפלא לבעלות עור חלק אבל אחרי גיל חמישים הוא לא תמיד מספיק ולעיתים יש צורך בטיפול אחר

    השבמחק
  6. את יודעת כמה עולה הפריימר של סמאשבוקס? כי כמו שכתבת הרבה ממליצים עליו ואני מאוד רוצה לקנות אותו ובנוסף הייתי רוצה לדעת מה דעתך עליו

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסתי את הפריימר של סמאשבוקס עדיין אבל יש שממליצים עליו-אני אישית לא ניסיתי, כך שאני לא יודעת לומר.

      מחק