יום שישי, 17 ביוני 2011

אפילו שזרקו אותי החוצה מסופר פארם-יש לי תובנות לגבי על קולקצית קיץ 2011 של לוריאל

הלוק המגניב ביותר של טלי פאוור
לוריאל השיקו את קולקציית הקיץ שלהם ומאפרים ישראלים יצרו מראות מרהיבים בהשראת עולם האופנה, כך שמאוד רציתי לבדוק את הקולקציה.

כך נראה צילום היח"צ של הקולקציה- צבעוני ומעורר תיאבון

לוריאל גם מקיימים בפייסבוק פעילות לכבוד הקולקציה. על אף הלוקים הנועזים בחלקם שיצרו המאפרים הקולקציה עצמה מאוד 'לבישה' ומעודנת. הגלוסים מאוד עדינים ולמעט 5 ו6 שהם גוונים מעט נועזים בסך הכל אני יכולה לראות נשים רבות שמוצאות שימוש לכל הצלליות כמעט.
נכנסתי לסופרפארם באור יהודה ליד מגה, הקרוב למקום מגורי. כמה סיפרתי שעבדתי בסופר פארם כדיילת פנים ולכן פינה חמה שמורה בליבי לרשת הפארם הזו, אבל הפעם זכיתי ליחס גרוע. נכנסתי בבוקר כאשר לא היו לקוחות בסניף, היות וידעתי שאני רוצה לצלם סווצ'ים בלי לרכוש את הקולקציה כולה ובאמת שלא הפרעתי בשום צורה להתנהלות הסניף. היה אפשר לחשוב שאם מישהו נכנס ועושה פרסום חינמי למוצרים יתייחסו אליו בצורה יפה, אבל מחשבות לחוד ומציאות לחוד. ניסיתי את הצלליות על היד, וגם על העיניים- היות והטסטרים היו חדשים לחלוטין. נוח לעבוד עם הידיים עם הצלליות האלו. המרקם שלהם מרגיש כאילו מישהו ניסה לדחוס צללית אבקה ולהפוך אותה לצללית דחוסה. הן  נמרחות מאוד בקלות והכי נוח לדעתי להניח אותן עם האצבע. עושה רושם שגוון מספר 4 הוא השימושי ביותר- מעין זהב נחושתי עם נגיעה קטנה של ורדרד שהופך לצללית בסיס יפה מאוד לטעמי הפרטי. על העפעף שלי הצלליות החזיקו לא רע ללא בסיס מתחתיהן, אבל אני חושבת שפריימר עיניים או צללית קרם ישפרו את העמידות לאין שיעור.
סווצ'ים של הצלליות על היד שלי- הבנתי שיש גם צללית כסופה אך היא לא היתה בסניף
העין שלי-מתחת להכל שמתי את 9 כפינה כהה, בחלק הפנימי של העפעף שמתי את 4 ועל כל העפעף את 1 מתחת לכל.  
דגמתי את הגלוסים העמידים גם כן על היד שלי, כאשר 507 נראה לי כמו הגוון הכי 'חם' לקיץ הקרוב.

הגלוסים העמידים של GLAM SHINE
הייתי סקרנית מאוד לראות איך 405 יוצא על השפתיים והרשיתי לעצמי להניח אותו היות והיה ברור שהטסטר חדש לגמרי. על השפתיים הוא היה כמעט שקוף לחלוטין ופשוט הפך את השפתיים שלי למעט בהירות יותר. לגבי העמידות- הוא היה לי מעט דביק מדי אז  נאלצתי להסיר אותו די מהר.
השפתיים שלי עם 405. לא רואים כלום? האמת שנכון, הוא מאוד עדין.

ואז ניסיתי את הגלוסים העדינים והלא עמידים של הקולקציה. הגוונים מקסימים וללא נצנצים ועד כמה שזכור לי הם לא דביקים במיוחד (אבל לא הנחתי על השפתיים אז אני לא יכולה באמת להעיד על כך ) לא התרשמתי שהם מכילים הרבה פיגמנט ועל מנת להראות גוון כלשהו חידדתי מאוד את הקונטרסט בין היד המאוד בהירה שלי לצבע.
אם הייתי צריכה לבחור אחד מהם אני חושבת שהייתי הולכת על 187, אם כי 184 נראה גם אטרקטיבי.
הכי תפס את עיני הגלוס הכחול, והוא גם זה שגרם לכך שסילקו אותי מהסניף. כמו שרואים בסווץ'- על העור הוא יוצא שקוף. רציתי לצלם את המוצר כדי להראות לכן, קוראותי, כיצד הוא נראה בעיני. הנחתי את הגלוס פתוח על השולחן שהיה שם וצילמתי יחד עם היד עם הסווץ'.
האם היה שווה שיסלקו אותי מסופר פארם בשביל התמונה הזו?
לא עברה דקה והגיעה אחראית המשמרת- לא קשורה לקוסמטיקה, אלא אחראית על פתרון בעיות והחלפות וכו'
"אסור לצלם פה". הסברתי שאני רוצה להתנסות ושאני כותבת בלוג והצילומים הם לצורך התנסות בקולקציה "זו העתקה וזה אסור. את לא לקוחה אמיתית. הטסטרים מיועדים ללקוחות פוטנציאליות שרוצות לקנות. צאי מהחנות בבקשה" ביקשתי לראות את מנהלת מחלקת הקוסמטיקה ואחראית המשמרת אמרה ש"לא צריך. זה העתקה וזה אסור." והוסיפה ומילמלה לעצמה שלוריאל לא צריכים עוד יחסי ציבור ומי יודע מה אני הולכת לכתוב.

האמת היא שרציתי לדגום גם את קולקציית הקיץ של חברות נוספות אבל כמובו שהיחס המופלא הזה גרם לי לחזור בי מכוונתי. אני רוצה שוב לומר שהגעתי בשעה שבה לא היו לקוחות בסניף ולא הפרעתי להתנהלות מחלקת הקוסמטיקה כלל.

היות והטסטרים לא עולים כסף לחברות הפארם אפשר היה לחשוב שהן יאפשרו לדגום את המוצרים, אבל כנראה שעובדים מסוימים לא יודעים זאת.

כשסיפרתי על החוויה לאישי האהוב הוא אמר שהוא לא חושב שכתוב במקום כלשהו חוקים לשימוש בטסטר והציע ללכת ללעוס שפתונים כפעולת תגמול "זכותי הלגיטימית לדעת מה הטעם של שפתון" "אני רוצה לנסות- אבל לנסות ולראות עד כמה הקרם יכול להשפריץ רחוק, אני רוצה אחד שיכול להשפריץ רחוק וזכותי לנסות את הקרמים שנמצאים"

ואני לא חושבת שצריך להיסחף עד כדי בזבוז מוצרים שלא למטרתם המקורית, אבל הטסטרים נמצאים לרווחת כל הלקוחות, גם כאלו שלא מתכננים רכישה ברגע זה. אולי היה עלי אכן ליצור קשר מראש עם מנהלת הקוסמטיקה של המקום, אבל אני לא חושבת שההתנהגות של אחראית המשמרת היתה במקום.
מה אתם הייתם עושים במקומי? אשמח גם לשמוע דיעות נוספות על הקולקציה.

תגובת היח"צ לאחר קבלת הפוסט: הנציגה התקשרה אלי כמעט מיד לאחר פרסום פוסט זה. היא היתה מאוד נחמדה והסבירה לי שבסופרפארם ככלל יש מדיניות נגד צילומים בגלל התחרות בין הפארמים השונים אבל הם אוהבים לעבוד עם בלוגריות וישמחו להיפגש עימי בכל סניף לבקשתי ולערוך לי סיור וכמובן לאפשר לי לדגום ולצלם את המוצרים כאוות נפשי, אך אני מתבקשת להודיע להם בגלל המדיניות המדוברת.
אכן- בפעם הבאה פשוט אצור קשר ואחסוך את עוגמת הנפש בשני הצדדים.

7 תגובות:

  1. אני בשוק מאיך שהם התנהגו.
    במקומך הייתי שולחת את הרשומה למחלקת הדוברות של סו"פ.

    השבמחק
  2. אני מיואשת מההתנהלות של שתי הרשתות, גם של הסופר פארם וגם של ניו פארם, בעיקר בכל מה שקשור לקוסמטיקה.

    אני יכולה להבין שהעובדה שהסתובבת בחנות, דגמת מוצרים וצילמת יכולה להיראות חשודה, ואני מבינה למה אותה אחראית פנתה אלייך. אבל אני באמת חושבת שאפשר היה לעשות את זה בצורה הרבה יותר יפה- לדבר איתך בשקט באיזו פינה או במשרד, לברר מה את עושה וגם אם אותה אחראית מחליטה שזה לא מקובל, להסביר לך בצורה מנומסת שזה לא מקובל ברשת ושהיא מבקשת שתפסיקי לצלם.

    ספציפית לגבי הקולקציה- בדיוק כתבתי עליה איזה משפט עוקצני בבלוג. הקולקציה מוזרה בעיניי ומאוד לא אטרקטיבית. הסווטצ'ים שלך הפכו את הקולקציה לקצת פחות נוראית, אבל אני עדיין לא אוהבת אותה.

    השבמחק
  3. לדעתי, יש מקום לפנות לגורם בכיר יותר ברשת ולהסביר שבסך הכל רצית להציג בבלוג שלך את הקולקציה. חשוב גם להבהיר שבזכות הפוסטים בבלוגים השונים נשים רבות רוכשות מוצרים, כך שצריך להיות לרשתות אינטרס ברור לשתף איתך פעולה. הרשת רק יכולה לצאת מורווחת מכל הסיפור.

    השבמחק
  4. אני מצטערת, אבל לדעתי ס"פ צודקים... הם אמנם לא היו צריכים לומר לך לצאת מהסניף, אבל זכותם לבקש ממך להפסיק לצלם.
    אבל אני חושבת שצילומי טסטרים הם לא בדיוק הפעילות הסטנדרטית של הקונות במחלקת האיפור בסופרפארם. אני חושבת שהיתה יכולה להחסך לך אי-נעימות אם היית מחייכת לאחת הדיילות לפני שהתחלת ומספרת לה מה את מתכוונת לעשות. יכול להיות שהיא היתה מתעניינת ואפילו מסכימה לעזור.
    מן הסתם אין חוק נגד צילומים, אבל אני כן חושבת שיש בזה משהו מוזר לבוא ולעשות סווצ'ים של כל הקולקציה ולצלם אותם - בסופרפארם. נכון, את לא מפריעה, את לא עוברת על שום חוק - אבל בכל זאת לא בדיוק לכך מיועד המקום. כמו שאני לא מתיישבת עם הלפטופ שלי במחלקת הטבע, שותה קפה וכותבת דוקטורט. נכון, אין חוק שאומר שאסור - אבל אני לא אמורה לעשות את זה שם - זה נראה לי די ברור.
    לדעתי, אם את כן רוצה לעשות דברים כאלו בעתיד - פני למחלקת הדוברות של הס"פ ותאמי איתם. או לפחות עם אחת הדיילות בסניף.
    ס"פ לא *עובדים* אצל לוריאל ולא צריך להיות להם אינטרס ליח"צן את לוריאל, מעבר למכירות. אם לא נוח להם שמסתובבת מישהי במקום ומצלמת - זכותם. צילום סווצ'ים זה לא ה"שימוש הסביר" במחלקת הקוסמטיקה של ס"פ.
    חעבר לכך - לוריאל עושים ניסויים בבע"ח - אני לא רואה שום סיבה לעזור להם לקדם את המוצרים שלהם וודאי שלא להשתמש בהם. זה נורא.

    השבמחק
  5. תראי, אני בתור לקוחה ממוצעת לא הייתי מעלה על דעתי לדגום את כ-ל הקולקציה, מקסימום לדגום עם האצבע צללית-שתיים ולהסוויץ' על היד את מוצרי השפתיים. אני מבינה שהגעת עם שליחות ברורה, אבל אין לי ספק שזה נראה תמוה בעיני עובדי החנות ולכן אני מבינה לחלוטין מדוע פנו אלייך.
    מכאן והלאה - ההתנהלות שלהם פשוט מזעזעת!
    אני מסכימה עם המגיבה שמעליי כי האחמ"שית יכלה להגיב בשלל צורות אחרות, שהיו מכבדות אותה ואת הרשת יותר מלגרש לקוחה פוטנציאלית בבושת פנים! גם אם לא התכוונת לרכוש את המוצרים של לוראל, אולי תכננת לקנות דברים אחרים וניצלת את שהותך בחנות כדי להתרשם מהקולקציה?? התנהלותה של האחמ"שית לא מעידה על שירותיות גדולה במיוחד וגם לא על אינטליגנציה מפותחת... חבל שאנשים כאלו מייצגים רשת שדווקא עשתה לעצמה שם די טוב מבחינת שירות הלקוחות... מקווה שלא תיתקלי יותר בנותני שירות כאלה!

    השבמחק
  6. דווקא הגיוני בהחלט שהם התנהגו ככה. זו החנות שלהם, שטח פרטי והגיוני שהם לא יתעניינו בלקוחה שמצלמת להם את הסחורה. דווקא לא הגיוני מצידך להתווכח איתם, ולבקש לראות את המנהלת. לא הגיוני שאדם במעמדך, מאפרת מקצועית - לא יבין דבר בסיסי שכזה.
    ויתרה מכך, למה שהם יהיו אחראים על הצילומים הללו שנלקחו בחנותם? הרי מבחינתם את יכולה להלל ולשבח ואת יכולה גם להשמיץ את שם החברה. למה שעסק כלכלי ומחושב יפעל לפי המילה שלך, ויקווה לכוונות טובות כשהוא יכול למנוע הכל מראש?
    למה הם צריכים לעשות לך טובה ולקדם את הבלוג שלך על חשבונם?
    כיום זה סטנדרט ב99 אחוז מהחנויות - אסור לצלם את הסחורה. המוכרות יודעות והמנהלים דורשים.

    ואם כבר בלוג איפור - מכל הבלוגים לאיפור שאני מכירה באינטרנט, בנות קונות את המוצרים ולכן הדיווח עליהם גם טוב יותר, כי יש להן ניסיון פיזי עם המוצר.

    השבמחק
  7. שירות זו מילה גסה...וחבל
    אחלה סקירה...תודה

    השבמחק