יום חמישי, 12 באפריל 2012

אז מה עושים בחול המועד פסח? הנה מה שאני עשיתי

ב2005 עשיתי את ציור הגוף הראשון שלי (לפני כן מעולם לא ציירתי על דבר)
ב2008, זכיתי במקום הראשון בתחרות ציורי גוף שנערכה בארץ.
מאז אני מרימה ומארגנת תחרויות של ציורי גוף בארץ וביניהן הביוטיפרו של 2011, אבל תמיד רציתי יותר. אתמול, ה11.4, חול המועד פסח, קיבלתי את מבוקשי. לאחר עבודה קשה של כמה חודשים ותכנונים שונים, יצאה אליפות הארץ לפועל.  זמן התחרות הוחלט בתיאום עם ידידה בר צבי מעיריית תל אביב, דיזינגוף יוצר ועם הפסטיבל והתחרות העולמים באוסטריה. הוחלט שהתחרות תקרה בחול המועד פסח כדי לאפשר לזוכה זמן להתארגן על מנת לטוס לתחרות באוסטריה.
בתחרות לקחו חלק 31 ציירים שציירו במשך 6 שעות את הפירוש שלהם לנושא "תל אביב, עיר ללא הפסקה". ביום הזה קרו במקביל גם כמה אירועים לילדים ולאחר סיום האירוע היתה מסיבת אוזניות (דרך טוב לעקוף את העניין של איסור רעש בשטחים ציבוריים)
אני ניהלתי את התחרות  בעזרת חברתי הנאמנה, עדי בר יוסף פרילינג, שבמקום לחגוג את יום הולדתה הגיעה לבלות איתי את היום ולעזור לי.
אז מה כולל ניהול של תחרות כזו? את החלק האמנותי (קביעת קריטריונים לשיפוט, חוקים והנחיות, הסתכלות בסקיצות וייעוץ לאמנים כך שהתוצאה תצא הטובה ביותר ועוד) המון דברים שקשורים לנושאי לוגיסטיקה כמו למשל גיוס כל האמנים, לוודא שכל האמנים ממוקמים במקומם, שכולם חתמו על הטפסים המתאימים, קיבלו תעודות, את הצ'קים שלהם בחזרה, לוודא עמידה בזמנים (התחרות היא בדיוק 6 שעות ולא שניה יותר), שכולם מקבלים את הסנדביצ'ים ואת המים , את המוסיקה המתאימה ועוד דברים שמי שלא מארגן או מנהל דברים לא יכול להעלות על דעתו שבכלל קשורים בצורה כלשהי לתחרות של ציורי גוף.
הנה סיקור (ברוסית ) של התחרות:
וידאתי שלתחרות יגיע גם שמעון בן אבי, הצלם המוכשר, שהביא איתו המון ציוד כדי להקים שם סטודיו בנוסף לתחרות הצילום שבמסגרתה הגיעו המוני צלמים למקום.

חלק מהמשתתפים- צילום- ליאור לייבוביץ (היו 31 יצירות ופה מופיעות פחות)
המקום השלישי- שגית צמח וקרין סטרודבורסקי, צילום- אבי בן זאב
המקום השני- טוני בלוסטון, צילום אהוד מלמד (על הרקע שהביא איתו שמעון בן אבי)

המקום הראשון- רותם לוץ. צילום- אופיר קפון
עוד סיקור  ומהערוץ הראשון- תעשו חיפוש של תוכנית "הערב" (ב11.4 בשעה 18:00), תקפצו לדקה 45:08 ותוכלו לראות את העבודה של הזוכה במקום הראשון בלייב (כשביקשתי ממנה להתראיין בבוקר ביודעי כי היא רהוטה ומקסימה, לא ידעתי שתזכה במקום הראשון).
אז מה יהיה לשפר לפעם הבאה?
יהיה נחמד אם מזג האוויר יהיה יותר חמים (נפלנו על יום קר יחסית), במות יותר גדולות לצילום, גזיבואים מעט גדולים יותר, שולחנות גדולים יותר, זמן יותר ארוך להצגת כל ציור לקהל וכמובן אשמח להצעות כאן למטה בתגובה ממי שהיה ותגובות ככלל מתקבלות בשמחה וברכה.
מוזמנים להגיב גם צלמים עם הקישור לאלבומים שצילמו.
היו מחוות לרמי מאירי, היות וציוריו מקשטים את תל אביב במקומות רבים

צילום- אהוד מלמד, ציור- ויקה ויינגולץ
ורמי מאירי אפילו התחרה

ציור- רמי מאירי, צילום אהוד מלמד
ציורים- איילה חיימוב לסוכנות לוביקה (על ים חבקין החמוד) ולבנת עוזיאל. צילום- מור בן יעיש
אני רוצה להודות לעיריית תל אביב על הפקת האירוע, ליחסי הציבור של העיריה שדאגו לסיקור באמצעי התקשורת, לספונסרים שדאגו לפרסים וכן לחבילת שי לציירים, לציירים המוכשרים, לדוגמנים בעלי הסבלנות על אף הקור (אם כי אני מעדיפה מעט קור מהרבה חום שעשוי להשמיד ציורי גוף), לשמעון בן אבי הצלם המקסים שהביא את הרקע הגדול והקים סטודיו, לכל הצלמים שתיעדו במסגרת תחרות הצילום,  לכל השופטים ששפטו בצורה הוגנת וראויה לפי הקריטריונים (תאמינו לי שזה קשה לשפוט בתחרות כזו, מנסיון) וכמובן לעוזרת הבלתי נלאית שלי, עדי בר יוסף פרילינג, שעזרה לי בכל ועוד ביום ההולדת שלה ובלעדיה לא הייתי מצליחה לעשות זאת.
תודה לכל מי שהגיע להשתתף, להתלהב, לעודד, להתרשם, לצלם, להנות ולכל מי שאולי שכחתי, אני מעריכה מאוד את התמיכה והתגובות לאירוע בפייסבוק.
הנה סרט וידאו שיצר צלם בשם טים סלובין
כתבה נוספת
אתר הפסטיבל בו יועלו תמונות בהמשך
מעלים תמונות לדף הפייסבוק של האירוע
תמונות, עוד תמונות, ועוד, ועוד כמה, תמונות נוספות
סיקור בYNET
הנה עוד תמונות
נתראה בשנה הבאה!

3 תגובות:

  1. תודה רבה להרמוני ולעוזרת עדי בר-יוסף פרילינג על היוזמה וההפקה של אירוע צבעוני ומרהיב- הראשון מסוגו בארץ
    נהניתי מכל רגע!!!

    השבמחק
  2. תודה להרמוני שהתעקשה שאשתתף בפסטיבל . היתה אווירה כיפית ונעימה . היה קצת צפוף בביטנים , אך בזכות הצפיפות הכרנו את השכנים :) ציירים נפלאים נוספים . נהננו מאוד ובעזרת השם נגיע בשנה הבאה .

    השבמחק
  3. Looks fantastic, congratulation to the event. alex // world bodypainting festival

    השבמחק