יום חמישי, 1 במרץ 2012

גוף במקום קנבס- קול קורא לציירים!

התפרצות של צבע ויצירתיות מאיימת לסחוף את תל אביב.
המראה שיצרתי לכבוד הפסטיבל, תל אביב- עיר ללא הפסקה. צילום: שמעון בן אבי, איפור: הרמוני רוט שבתאי, כובע- liya marrionette
תחום ציורי הגוף הוא אמנות עתיקת יומין בה השתמשו שבטים פרימיטיביים כחלק מטקסי פולחן רוחניים. במשך השנים השימוש בציורי הגוף התפתח עד מאד וכיום מדובר בתחום אמנות מפותח.
במסגרת שנת האומנות בתל אביב ולקראת הפסטיבל הבינלאומי לציורי גוף מזמינה מחלקת "דיזנגוף יוצר", באגף התרבות והאומנויות של עיריית תל אביב יפו להצטרף אל פסטיבל ציורי גוף גדול, שהיא תקיים במהלך חופשת הפסח בכיכר אתרים בתל אביב.
האירוע יתקיים ביום רביעי 11 באפריל 2012 בין השעות 11:00-21:00, בכיכר אתרים בתל אביב.

- הגשת המועמדות לתחרות פתוחה לקהל הרחב (עד 20.03.2012), להרשמה יש להיכנס אל הדף בבלוג שלי (כאן למעלה מצד שמאל) ולקרוא את כל הפרטים-וליצור קשר עם עדי בר יוסף פרילינג, 050-7906004, אחראית על גיוס .
- לציירים/אמנים הנבחרים יהיו 6 שעות רצופות לצייר ולהציג את עבודתם הסופית. השיפוט יתבצע ע"י צוות מקצועי בהנחייתה של אמנית ציורי הגוף הרמוני רוט שבתאי. כאמור, יש לקרוא את הדף המלא בבלוג שלי להנחיות מלאות
- הזוכה בפסטיבל יזכה בכרטיס טיסה לאוסטריה ובזכות ההשתתפות להציג את ישראל באליפות העולם לציורי הגוף לשנת 2012 שתתקיים בפורטשך, אוסטריה.

כל המשתתפים יזכו לחשיפה אדירה בפני הקהל שיגיע, כולל צילומים מרהיבים של הדוגמנים המצויירים על במות שונות על ידי מספר צלמים רב.
לפני מספר שנים הוקם איגוד ציורי הגוף העולמי המרכז תחתיו פעילות ענפה של תחרויות ופסטיבלים, פעילויות העשרה וייצוג אמנים. פסטיבל ציורי הגוף הבינלאומי החל את דרכו לראשונה בשנת 1998 בעיר סיבודן שבדרום אוסטריה ומאז הפך לאירוע ציורי הגוף הגדול מסוגו באירופה. מדי שנה, מתקיים הפסטיבל במשך שבעה ימים רצופים בעיר ציורית המוקפת נופים מרהיבים של הרים ואגמים. בשנה שעברה הפסטיבל זז לעיר בשם פורטשך, על גדות אגם וורטר- גם היא עיר ציורית ומקסימה כמו סיבודן והשנה הפסטיבל שוב יתרחש בפורטשך
ציורי גוף הם כלי שימושי בסדרות ובקולנוע והם הנאה גדולה ביותר לעוסקים בתחום ודרך מופלאה לבטא אמנות כאשר למימד הויזואלי מתלווה אפקט תלת מימדי הנובע מהשימוש בגוף אנושי שיכול להביע דברים שונים. בניגוד לציור על קנווס, לרוב ציורי גוף מושפעים גם מבחירת הקנווס ודוגמן טוב יכול לעשות פלאים לציור.
את העיירה פוקדים אלפי אמני ציור גוף מכל רחבי העולם ומקשטים את גופיהם של דוגמנים ודוגמניות המהווים בעבורם "בד קנבס חי ונושם" לעיני הקהל הרב. הפסטיבל שיתקיים השנה בתחילת חודש יולי (02 ביולי עד 08 ביולי 2012) מהווה הזדמנות מצוינת לקהילת ציירי הגוף מכל העולם להיפגש זה עם זה וכן להתרשם ואף להיחשף למגמות, טרנדים ועבודות שמציעה אמנות ייחודית זו
יותר מכל מהווה הפסטיבל חגיגה אמיתית לאנשי המקצוע בתעשיית האיפור, שכן על רקע הנוף המרהיב האמנים מאפרים, המודליסטים מאופרים והמאפרים הרבים לומדים ומעשירים את עצמם תוך כדי הסתכלות והתנסות בתחום אמנות ציור הגוף. בתום הפסטיבל נערכת תחרות ובה נבחרים הציורים המנצחים.
כמובן שהפסטיבל מהווה חגיגה אמיתית ואבן שואבת גם לצלמים, הדואגים לתיעוד היצירה כי אחרי הכל בסוף היום צריך לשטוף את כל האמנות מהגוף והתמונות הן הדבר היחיד שנשאר.

תגובות כתמיד, מתקבלות בברכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה