יום ראשון, 15 במאי 2011

היכונו היכונו: אליפות הארץ החמישית בציורי גוף כמעט כאן

אליפות הארץ הרביעית בציורי גוף, במסגרת תערוכת היופי ביוטי פרו, הסתיימה בהצלחה וליעד בן יהודה קטף את המקום הראשון והנה חלף לו זמן ואנו כבר מתכוננים: אליפות הארץ החמישית כבר לפנינו. יוסי ביטון נותן חסות לתחרות והזוכה במקום הראשון יקטוף לו כרטיס טיסה לאליפות העולם בציורי גוף באוסטריה ב2012!


התאריך: 27.6

הנושא: האדם והטבע.

'
בהשראת הנושא.
איפור: הרמוני רוט שבתאי
שיער: חזי יצחק לרשת האמנים
דוגמנית: זוהר בר שלום
הנה כמה הנחיות למשתתפים המיועדים:
1. הדוגמנית יכולה, אך אינה מחוייבת, ללבוש כיסוי לפטמות. אסור ללבוש חזיה, בגד ים או כל פריט אחר שמכסה יותר מהאיזור הכהה יותר של השד (פטמה ועטרה). במידה ואין כיסוי לפטמות (אותו ניתן לרכוש בחנויות להלבשה תחתונה.) ניתן להשתמש באיזולירבנד המודבק ישירות על הפטמה. מומלץ שהדוגמנית תהיה ללא שיער גוף על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. חובה לכסות את איזור איבר המין עם חוטיני או בדרך אחרת.

2. כל המשתתפים, האמנים והדוגמניות כאחד, מתחייבים לחתום על הסכם המעניק למארגני התחרות את הזכויות על כל התמונות והוידאו אשר יצולמו בארוע.

3. מתחמי העבודה ינתנו לכל אמן ע"י מארגני התחרות לפי מועד ההרשמה.

4. מים ומזון יסופקו לאמנים ולדוגמנים.

5. חשמל, שולחנות עבודה וכסאות יסופקו לאמנים.

6. מארגני התחרות מחזיקים בכל זכויות היוצרים.

7. הזוכים יבחרו על בסיס העבודות שיבצעו במהלך התחרות בלבד.

8. כל אמן רשאי לצייר על דוגמנית אחת בלבד. על ציור הגוף לכסות לפחות את הרגליים, הגו, הגב, הכתפיים והבטן באופן מלא בצבעי גוף, אך מומלץ לצייר על חלק כמה שיותר נרחב מהגוף.

9. יעברו בין המתחרים ויידעו אותם כאשר ניתן יהיה להתחיל, 5 דקות לפני סיום התחרות וכן בסיום התחרות.

10. ניתן לצייר רק בצבעים המיועדים לגוף. אנו דורשים שתדאגו לבטחון ובריאות הדוגמנית שלכם.אם יעשה שימוש בחומרים אשר לא מאושרים על-ידי הנהלת התחרות, ינכו נקודות מן הציון הסופי

11. חברי צוות השופטים יורכב ממומחים בתחום.

12. הניקוד של כל השופטים ישוכלל לכדי הניקוד הסופי, מלבד הניקוד הגבוה והנמוך ביותר בכל קטגוריה, אשר לא יחושבו.

13. בנוסף לשופטים שיסתובבו בשטח התחרות במהלך העבודה, יסתובבו גם עוזרי שופטים סמויים אשר יפקחו כי המתמודדים לא עוברים על חוקי התחרות.

14. התחרות מתחילה ב12 ומסתיימת ב18 אחה"צ. האמנים מקבלים בדיוק 6 שעות לעבוד. בשעה 18:00 על האמן להפסיק לגעת בדוגמנית- לא יהיה ניתן להוסיף פריטים, תוספים, פיאה או כל פרט אחר לעבודה לאחר סיום הזמן המוקצב. אסור להתחיל לפני השעה 12 את ציור הגוף. התחלה לפני או סיום אחרי הזמן המוקצב יגרמו לפסילת העבודה. שימוש בשבלונות מוריד נקודות.

15. על הציירים להצטייד במוזיקה באורך כ3 דקות איתה הדוגמנית תעלה לבמה. אין להשתמש בכל צבע, בסיס, איפור וכו' לפני שעת תחילת התחרות. לעומת זאת, כן ניתן לעצב את השיער של הדוגמנית ואת הציפורניים מראש. כדאי להתייחס גם אל השיער והציפורניים היות והם תורמים לרושם מלא ומושלם של היצירה בדרך כלל.

16. לאחר השיפוט כל צייר ייגש עם הדוגמן שלו לאיזור הצילומים. תעודות יחולקו לזוכים. בסיום השיפוט יערך שיקלול של הניקוד ובסופו יוכרזו הזוכים.

תקנון: 1. השיפוט נעשה על טכניקת ציור בלבד. לאמנים יסופקו נקודות חשמל. על כל אומן להסביר על היצירה שלו.

2. השיפוט יבוצע על עבודות שבוצעו במהלך התחרות בלבד.

3. השיפוט יתבסס על: שימוש בצבע, מגוון טכניקות ציור בשימוש, פירוש הנושא הניתן, קושי במימוש הציור, ביצוע הרעיון, מקוריות, סגנון אישי.

4. ניתן להשתמש במברשות, בספוגים או באיירבראש, לבחירתכם.

5. רק לשני אנשים מותר לצייר על הדוגמנית. יכולים לעבוד כצוות או כאמן ואסיסטנט.

6. לדוגמניות אסור לצייר בעצמן

. 7. הדוגמניות יכולות להחזיק חפצים בידיהן, אך הם לא ישפיעו על תוצאות השיפוט.

8. לכל האמנים ניתנות 6 שעות לעבוד.

9. השיפוט יהיה לפי קריטריונים של: חיבור לנושא ופירושו, המחשת הרעיון, מקוריות ויצירתיות, רושם כללי, טכניקה-איכות קווים וגימורים, קומפוזיציה על הגוף, בחירת צבעים ושילובי צבעים, סגנון אישי

10. המתמודדים יכולים להשתמש ב: ציפורניים מלאכותיות, ריסים מלאכותיים, נעליים המגיעות עד אך לא עוברות את גובה הקרסול, פיאות או תוספות שיער המחוברות לשיער בלבד (ללא הגבלת אורך), נצנצים בתפזורת או בספריי, קריסטלים ואבנים מודבקות, דבק נצנצים או נצנצים אשר מודבקים בדבק. אין להשתמש בתוספים תלת מימדיים מתחת לקו הצוואר. ניתן להשתמש בתוספים על הפנים בלבד.
*כל תוספת אחרת אשר לא רשומה לעיל, הנה אסורה בשימוש על-פי חוקי התחרות.

11. לדוגמא תוספות אשר אסורות בשימוש: כל דבר המחובר לגוף בדבק, מסכות, כל דבר המחובר לגוף בחוט או בגומי, מלבד קישוטי ראש.

ועוד קצת המלצות שלי לתוצאות אופטימליות:

מומלץ שהדוגמנית תעשה פילינג גוף (ופנים) יום לפני התחרות, כדי שכיסוי הצבע יהיה חלק ואחיד יותר.
חשוב להקפיד על כך שהדוגמנית תשתה ותאכל במהלך היום.
מדי פעם יש לשנות את מנח הדוגמנ\ית כדי שהשרירים לא יתפסו- זה יום ארוך וחשוב שהדוגמנ\ית יכנסו לדמות אותה רוצים להציג והרבה יותר קל להתחבר לדמות כאשר לא רעבים והשרירים לא תפוסים.
אפשר כמובן להמליץ לדוגמנ\ית לעשות מתיחות לפני הציור.
רצוי לדמיין את תהליך העבודה שלך כצייר\ת- מה יהיה מנח הגוף שלך ושל הדוגמנ\ית, איזה חלק תצייר\י קודם, מה סדר העבודה, על מנת להגיע יותר מאורגנ\ת. את הציור על הישבן כדאי אולי לשמור לסוף על מנת שהדוגמנ\ית תוכל\יוכל לשבת או ללכת לשירותים בנוחיות רבה יותר ובלי להרוס את הציור.
כדאי לוודא שאין לדוגמנית נטייה ללחץ דם נמוך, אחרת יש סכנה שתתעלף. חשוב גם לוודא שהדוגמנ\ית מודע\ת לכך שהיא\הוא קנבס ואין לה\לו אמירה בשום צורה לגבי מה שמצוייר או סגנון האיפור.
כאשר מציירים על איזור החזה של אישה כדאי לבדוק איך הציור נראה כאשר הדוגמנית עומדת, היות והמנח של החזה שונה בישיבה מאשר בעמידה או בשכיבה.
דרך טובה לצייר מתחת לחזה של אישה הוא לבקש מהדוגמנית להרים ידיים למעלה- הפעולה הזו מרימה את החזה ומקלה לגשת אליו עם הציור.
אני אישית ממליצה לא לצייר קווים דקים רבים או דוגמאות מורכבות על מפרקים וגם לא מתחת לבית השחי או על הצוואר כיוון שהאזורים בהם יש תנועה רבה עשויים להימרח בקלות רבה יותר- גם אם הדוגמנ\ית לא מזיע\ה יש חיכוך של האיזורים האלה כאשר הדוגמנ\ית נע\ה.
ריסים מלאכותיים משדרגים בדרך כלל את ציור הגוף באופן מהותי, כך שכדאי לשקול שימוש בהם.
על מנת להקל על ההסרה בסוף היום כדאי להמליץ לדוגמנ\ית להביא שמן תינוקות ומגבונים כדי להסיר את הציור בקלות רבה יותר.

וטיפ אחרון ודי- אמנם יש צלמים אבל כדאי מאוד לזכור להביא את המצלמה שלך היות והתמונות הן הדבר היחיד שנשאר.
כל מי שמעוניינ\ת להירשם יש לשלוח לי עד ה20.6 דוגמה של עבודת ציור גוף וכן סקיצה לפי הנושא המתוכנן כולל הסבר קצרצר של כיצד זה מתחבר לנושא אל harmonyroth@gmail.com לאישורי על מנת שתוכל\י להירשם לתחרות ואולי לזכות בפרס המעולה המדובר אני זמינה במייל לכל שאלה. עלות ההרשמה היא 350 ש"ח.
יש להירשם בטלפון 054-4219256 אצל אסף ומקבלים בתמורה מוצרים בעלות ההרשמה (של יוסי ביטון- בהחלט שווה). , תעודה וכמובן מים וכיבוד קל במהלך היום

קישור לציור של דוגמנית- להוריד את התמונות ולשמור: http://www.bodypainting.it/- נכנסים לקישור לקטגוריית School. בוחרים בBOZZETTI- יש שם תמונות מצוינות של דמות אדם לסקיצה.

הדף של האירוע בפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה