יום שישי, 8 בפברואר 2013

יום הולדת שמח- לתינוקי שבפנים




ציורי הריון הם אחת האהבות הגדולות שלי. אני חשה שזו אחת הדרכים המהנות לחגוג את החיים החדשים, להתחבר לעובר שבפנים עוד לפני הלידה ולהינות מחויה ייחודית שאין שום זמן אחר בשבילה, בייחוד אם משלבים זאת עם סשן של צילומים
כבר כתבתי על כך (הקליקו על המשפט כדי לקרוא).
את שרון לוסטיג- לוונטל אני מכירה כבר כמה שנים וכשהיא היתה בהריון החלטנו שאצייר עליה משהו. אחרי ששאלתי אותה מה היא רוצה והיא אמרה שאצייר מה שמתחשק לי, החלטתי ליצור משהו שיהיה לא רק יפה אלא גם שימושי ויישומי עבורי.
היותי חוכמולוגית מדרגה ראשונה הובילה אותי בסופו של דבר ליצור מנדלה עם ברכת יום הולדת שמח.
בעידן הפייסבוק, ברכת יום הולדת ויזואלית היא דבר מאוד שימושי, מה גם שהתוצאה היא איחול לרך העתיד להיוולד.

חלק מתהליך העבודה- מתחילים עם סקיצה וממשיכים הלאה, עד הסיום.
מנדלה היא צורה שמותאמת באופן טבעי לציורי בטן היות וציור הריון הוא סביב מרכז הגוף וגם מרכז העניינים, מה גם שהיא יכולה להיות כל דבר. זו בעצם מילה בסנסקריט שפירושה מעגל או מרכז.
מדהים כמה צורת הבטן שונה מאישה לאישה, שונה בהריונות שונים אצל אותה אישה, ואפילו תוך כדי הציור צורת הבטן יכולה להשתנות בגלל המנח השונה של הבייבי בפנים. תוך כדי הציור כמובן שהבייבי בפנים החליטה להגיד לי שלום ולבעוט מבפנים- ראו ממש צורה של כף רגל לכמה רגעים.
אני תוחמת את הציור הרבה פעמים, לטעמי כך זה מדגיש את עגלגלות הבטן אפילו יותר, אבל הפעם רציתי מעבר מעט זורם יותר אל תוך הגוף, היה חסר לי משהו. התייעצתי עם שרון והחלטנו להוסיף משחקי סלסולים עם לבבות, אות אהבה לבייבי שבפנים.
צילום מהצד, במנדלה כמו במנדלה אפשר להמשיך עד אין סוף, אבל נגמר לי המקום.

שרון לא רצתה שום איפור אבל כאשר אני עושה ציור הריון לרוב יוצא שאני מוסיפה משהו נוסף מהיותי פרפקציוניסטית. מוסיפה איפור יופי עדין (שכבר היה לה- כאמור שרון היא מאפרת). ואולי עיטור על הצוואר לגימור סופי. הפעם החלטתי על שרשרת עם אותו האופי של הציור, לגימור. בסיום המפגש נסענו למקום אחר כדי לצלם את היצירה.
PEACE NECKLACE
טיפונת הצללה עם צללית בגוון סגול מעושן נותנת עומק

 התנוחה שבה מצטלמים בהחלט יכולה לשנות את כל התמונה, בדיוק כמו בכל סוג של צילום אחר.

יום הולדת שמח
שימי יד- מנחים שונים גורמים לציור להיראות אחרת
 במקרה של צילומי הריון, בייחוד כאשר מדובר בצילומים עם ציור, היד היא בעלת משמעות. היות ושרון עצמה היא ציירת היא יודעת ומכירה את החשיבות של יד מטופחת לצילום מוצלח של ציור הריון ודאגה לפרנץ' מניקור עדין על הידיים היפות שלה.
קצת חיזוק צבעים בפוטושופ, תמונה תוך כדי נסיעה


שרון המהממת, באוטו בדרך לצילומים. רואים שהיה לנו כיף יחד?

אחד האהובים עלי מסט הצילומים, אפילו שהוא נטול ראש.
 זה היה יום יפה, מלא אהבה ופשוט נפלא. אמנם הבייבי שבפנים לא הפסיקה לזוז כמעט, כמו שאפשר לראות בסרטון יצירת הציור אבל זה לא השפיע על התוצאה הסופית :)


פשוט מקסימה ומוארת. מראה למה כדאי לצלם תמונות של היצירה מקרוב- לפעמים צילום הריון יראה מאוד מוצלח גם אם הוא לא מציג את הציור במלואו.
ועוד תנוחה מעט שונה עם השמש בזווית אחרת.
 אשמח לקצת אהבה בדף הפייסבוק שלי וכמובן אם תירשמו כאן למעלה לבלוג שלי וכן לערוץ שלי ביוטיוב.
הפלא הזה של חיים חדשים שעתידים להתחיל הוא משהו שאני יותר משמחה לקחת בו חלק והריון זה אכן דבר מופלא.
מה עמדתכם לגבי ציורי הריון? בטן הריונית זה משהו לחשוף ולחגוג או שאפשר לוותר?

7 תגובות:

  1. הרעיון של מנדלה ברכת יום הולדת לא יפה וגם הביצוע די ממוצע.
    אין שום עומק או וירטואוזיות באופן הציור, מרגיש מאוד חובבני.

    השבמחק
    תשובות
    1. כל אחד זכאי לדעתו ואני מן הסתם לא מסכימה עם הקביעה הזו- מי שלא חושש לתת משוב אמיתי לא מתחבא מאחורי אנונימיות ואין לי שום ספקות לגבי מידת המקצועיות שלי ולא משנה מה מטילי ספק למיניהם יחליטו לומר וכן גם אישרתי את התגובה הזו.

      מחק
  2. הרמוני, כל הכבוד על אצילות הנפש שבה את מקבלת את העוקצנות המרירה הזו. מותר לא להתחבר לסגנון היצירה שלך ולהעדיף סגנון אולי יותר מוקפד וריאליסטי אבל לזלזל ככה ברעיון ובביצוע ועוד להסתתר מאחורי אנונימיות - צרות עין ותו לא!
    דבי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה דבי :)
      יש לי גם עבודות בסגנון יותר מוקפד וריאליסטי אם כי אני הראשונה להודות שאני לא מגיעה מתחום האומנות במקור ולפני שנת 2005 לא ציירתי על דבר, והפעם רציתי משהו מעט שונה, אני משתדלת ליצור ציורי הריון במגוון סגנונות, גם ריאליסטי, גם מצויר ובכל סגנון שהלקוחה רוצה. אולי עוד זמן מה אחשוב גם אני שהרעיון פשטני. נכון לרגע זה אני וגם שרון מרוצות מהתוצאה וזה מה שחשוב.

      מחק
  3. מקסים! לצייר על בטן הריונית נראה כ"כ כיף! יצא שמח וצבעוני.

    השבמחק
  4. מקסים ושמח :) כל הכבוד על התעוזה :)

    השבמחק