יום שלישי, 21 בדצמבר 2010

שמירה וטיפול בעור בחורף

למרות שלא נראה שהחורף התחיל, מומלץ לעבור לתוכנית טיפוח מותאמת לחורף כדי לשמור על נעורי העור ועל חיוניותו.
הרוחות המתקררות יכולות לייבש את העור, ולגרום לרגישות מוגברת. הרוח הקרה גורמת לעקצוצים ויובש, כתוצאה מכך העור נהיה דק יותר ורגיש.
זו טעות לחשוב שעננים חוסמים את קרינת השמש. דווקא בימים ערפיליים או מעוננים, בהם אנו מרשות לעצמו להתחמק מאמצעי הגנה, העור עלול להיצרב. מיקום השמש ברקיע הוא שגורם לנו לחשוב שהיא אינה מסוכנת עבורנו.


כדי להגן על עור הידיים, במיוחד באזורים הדקים והרגישים, כדאי להקפיד על קרם לחות והזנה איכותיים, שמותאם על בסיס אבחון אישי. קרם שומני יתר על המידה יעיק על עורך, ועלול אף לחסום את הנקבוביות. קרם לחות עדין מדי לא יספק הגנה כלל, ותהליך ההזדקנות יואץ.

כפות הידיים, נחשפות לקרני השמש כל השנה וגם בחורף. השימוש הקבוע בחומרי ניקוי והחשיפה לאוויר החורפי הקריר עלולים לעשות שמות בעור הידיים העדין. השימוש בקרם ידיים בלבד לא מספיק .

הלגה רקנטי השיקה לאחרונה טיפול שמהווה פריצת דרך חדשנית להבהרת עור המחשוף וכפות הידיים, והצערתם באופן משמעותי. תוך 60 יום יכולים להיות לכל אחת צוואר וכפות ידיים חלקים, בהירים וצעירים למראה. הטיפול מבוסס על מחקרים מעמיקים של שיטות טיפול מתקדמות ומסורתיות כאחד, השילוב המושלם של קידמה והתחדשות טבעית.

אני מטפלת בידיים בבית- פעמיים בשבוע עושה להן טיפול מפנק שלוקח לי לא יותר מ5 דקות, אבל אני בהחלט מרגישה בהבדל.
אז איך אני מפנקת את הידיים שלי ובכלל עור הגוף?
ראשית כל- גיליתי את נפלאות ההברשה היבשה- לוקחים גיישנית (כך קוראים בסופרים ובפארמים לחתיכת בד-פלסטיק כזו- מוארכת ומחוספסת), שאותה כדאי להחזיק בבית כדי לסבן איתה את הגב (מאז שאני משתמשת בפטנט הזה חסל סדר פצעונים בגב.) באותה מידה אפשר כמובן להיעזר במברשת או ליפה, מה שמעדיפים.
לפני הכניסה למקלחת מקרצפים את העור בעדינות. זה ממריץ את זרימת הדם ואחרי שמתרגלים לחוויה הזו שואלים איפה היא היתה כל החיים, זה משדרג את חווית המקלחת בכמה רמות.

אני משתדלת גם לא להתקלח במים מאוד מאוד חמים, היות וזה עשוי להשפיע לרעה על טונוס העור, אם כי אין ספק שמים חמים בחורף זה אחד התענוגות הגדולים.
פעמיים בשבוע אני מפנקת את עצמי עם פילינג מושקע.

הפילינג המושקע שלי. צילום- מוטי פישביין
מאיפה אני מביאה את הפילינג הנ"ל? אמנם ניתן לערבב בבית שמן זית איכותי עם קפה שחור או סוכר או מלח, אבל הפעם החלטתי להיכנס לרשת הטיפוח והספא SOAP AND MORE. אני בדרך כלל לא מחכה ליום ההולדת שלי ואוהבת לפקוד מעת לעת את חנויות הממתקים הבלתי משמינות האלו שמהוות תענוג לכל החושים.
העיצוב המושקע בחנויות האלו תמיד גורם לי להרגיש כמו מעין נסיכה כאשר אני קונה לעצמי מוצר מפנק. פילינג בהחלט נכלל בקטגוריה הזו מבחינתי.
אם אני כבר רוכשת- אני קונה גם קרם גוף בקיץ או שמן גוף בחורף בריח תואם לפילינג, לעור ניחוחי גם ללא בישום. לשמחתי ניחוח הדובדבן היפני, הייחודי לרשת הטיפוח והספא SOAP AND MORE- כולל סדרה שלמה ומלאה. הניחוח הוא פרחוני-פירותי מענג ומעודן.

סדרת מון שרי-צילום-מוטי פישביין
 לעניין שגרת טיפוח העור- כפי שאמרתי אני מפנקת את העור שלי בפילינג משובח עם מעט סבון בתנועות סיבוביות שאינן חזקות מדי, אלא מעסות בעדינות ומשתדלת לרחוץ במים פושרים חמימים ולא חמים. לאחר סיום המקלחת (אין לי אמבטיה ובכל מקרה אני אוהבת יותר את התחושה של מים שזורמים על הגוף מאשר את התחושה של שהיה במים עומדים)בימים שבהם אני לא עושה פילינג אז אני מקרצפת בעדינות את העור גם במקלחת עם הגיישנית שעליה סבון.
לפעמים אני גם משתמשת במוס מקציף סבוני, על אף שכמובן אין להקצפה שום קשר עם מידת הנקיון, זה סתם כיף. 
כמובן שהידיים שלי עוברות את אותו התהליך- של עיסוי עדין ביותר בפילינג (בכל זאת- העור בידיים עדין ודק יותר מן העור בשאר הגוף) ומריחת לחות לאחר מכן.
אני מנגבת את הגוף בתנועות של טפיחה ולא שפשוף ומורחת על העור שמן גוף בחורף וקרם גוף בקיץ (קרם הגוף פשוט מאוד קר על העור בחורף לכן אני משתמשת בשמן גוף). כעיקרון מומלץ להניח את קרם או שמן הגוף על עור שאינו יבש לחלוטין, אבל יש לי מעין סטיה מוזרה- אני לא יכולה לסבול שעור יבש נוגע בעור רטוב או לח, אז אני אישית מייבשת את העור.
לעיתים, אם הידיים שלי מרגישות מאוד מאוד יבשות, אני מערבבת שמן זית עם לימון להבהרה בתוך קערה קטנה, מכניסה את הקערה למיקרו ל15-30 שניות (אצלי זה בערך 20, אבל זה תלוי במיקרו) ומכניסה פנימה את כפות הידיים ומשרה לכמה דקות.

והרגליים? במקלחת יש לי פצירה לרגליים איתה אני משייפת את העור היבש תחת המים. אם העור שלי בכפות הרגליים מרגיש מאוד יבש אני מניחה קרם או חמאה המיועדים לרגליים, בד"כ הם יהיו עשירים בחמאת שיאה או דברים אחרים שמפנקים את הרגל. אם אני רוצה להפציץ את העור בלחות אני מניחה גרב לפני השינה מעל הרגל המרוחה בקרם, דבר שעוזר ללחות לחדור יותר לכף הרגל.

במישור היומיומי של לחות לעור יש לי תמיד בתיק קרם ידיים וברגע זה הוא קרם הידיים מסדרת מון שרי של רשת הטיפוח והספא  SOAP AND MORE, בניחוח דובדבן יפני.

אשמח לשמוע על שגרת הטיפוח של קוראי הבלוג שלי וכרגיל- הערות והארות יתקבלו בברכה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה