יום שבת, 18 בדצמבר 2010

כיתת האומן האחרונה של M.A.C

כל מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד אוהבת להשתתף בסדנאות וכיתות אומן ולהעשיר את הידע שלי, אפילו שאני תמיד אומרת שכדאי לסנן בין "חסה מכירתית" לבין טיפים אמיתיים, הקשורים לטכניקה.
על אומנות ההליכה לסדנאות כבר כתבתי וכיתת אומן לא שונה מסדנה במובן הזה.
אז מי שלא מכיר את MAC מסתבר שיש לו חור די גדול בהשכלה האיפורית שלו. מאק היא ענקית איפור שמשיקה קולקציות מוגבלות לעיתים די קרובות. מגוון המוצרים שלהם הוא מאוד גדול.
M.A.C מייצג את ראשי תיבות של Makeup Art Cosmetics (קוסמטיקה של אמנות איפור). M.A.C נחשבת לאחד הכוחות הפופולריים והמשפיעים ביותר בקוסמטיקה המודרנית.
המותג נוסד ב- 1985 כדי לתמוך בצרכים המיוחדים של אמני איפור מקצועיים שמתאימים לתנאי התאורה והסטודיו התובעניים שבהם האומנים המקצוענים עובדים.

המוטו הוא "לכל הגזעים, לכל המינים ולכל הגילאים" ומציעה מגוון של מוצרים לכל סוגי וגווני העור.

הגישה של M.A.C באה לידי ביטוי דרך האומנים שלנו, נראית ומורגשת בחנויות וזמינה דרך אתר האינטרנט http://www.maccosmetics.com./

M.A.C היא פיוז'ן של אמנותיות, צבעוניות, יצירתיות, נוסחאות מקצועיות, איפור לא קונבנציונאלי ומיומנות מקצועית. מכיוון שמוצרי האיפור פותחו עבור אמני האיפור המקצועי, הצבעים היו עשירים יותר, הגימורים מגוונים יותר והתוצאות כמובן- מצוינות.
האריזה של M.A.C, שנחשבה מאז ומעולם לייחודית ומעוצבת, הייתה ועודנה בעיצוב שחור, נקי, מבריק ומינימלי.
ל-MAC יש יותר מ- 1000 נקודות מכירה במעל ל- 67 מדינות מסביב לעולם והיא נמצאת בבעלות מלאה של חברת "אסתי לאודר".
שיעורי אמן: כחלק מהשירות לקהילה, מציעה M.A.C למאפרים מקצוענים את ההזדמנות להשתתף בשיעורי אמן ייחודיים. השיעורים, שתוכננו כדי להציג את החידושים האחרונים במגמות, מוצרים, איפור וטכניקות, מועברים על ידי אומני איפור בינלאומיים מובילים המייצגים את הז'אנרים השונים של אמנות האיפור.
אומני האיפור של M.A.C: האמנים בחנויות M.A.C, שנבחרו בזכות הסגנון, הגישה, השלמות הטכנית והכישרון האמנותי האישי שלהם.

כל אמן איפור הוא בעל ניסיון, יצירתי באופן אינדיבידואלי ומודרך באופן מלא על ידי הצוות של M.A.C ע"י ישיבות הדרכה האינטנסיביות, עדכוני הדרכה בהנחיית M.A.C פעמיים בשנה שמכווננים אותם לגבי הטכניקות החדשות ביותר והמגמות המתקרבות.

קרן האיידס של M.A.C היא הלב והנשמה של המותג. הקרן, שהתאגדה כעמותת צדקה על ידי M.A.C ב- 1994 ,נתמכת על ידי המכירות של השפתונים מסדרת Viva Glam וכרטיסי הברכה "ילדים עוזרים לילדים" אשר 100% מהכנסותיהם מועבר במלואו לקרן. קרן האיידס המיוחדת של M.A.C תומכת בארגונים בעלי אוריינטציה קהילתית מסביב לעולם העוזרים לשפר את איכות החיים ולהגביר את הטיפול עבור גברים, נשים וילדים החיים עם HIV ואיידס. עד היום אספה הקרן כ-180 מיליון דולר.
Viva Glam
אייקונים של תרבות הפופ כגון: הזמרת פרגי, רו-פול, קיי די לאנג, מרי ג'יי בלייג', ליל קים, שירלי מנסון, אלטון ג'ון, כריסטינה אגילרה, מיסי אליוט, לינדה אוונג'ליסטה, בוי גו'רג', קלואי סביני, פמלה אנדרסון, איב, ליסה מארי פרסלי, דבי הארי ודיטה וון טיז שנמשכו והזדהו עם המחויבות לקרן, שימשו כדוברים עבור שפתוני Viva Glam השונים.
הדוברות הנוכחיות של קרן האיידס הן סינדי לאופר וליידי גאגא
Kids Helping Kids: ההשפעה ההולכת וגוברת של HIV ואיידס על ילדים גרמה לתגובה ישירה מ-M.A.C – תכנית "ילדים עוזרים לילדים" של MAC. תכנית גיוס התרומות נוצרה כדי להועיל באופן ספציפי לארגונים לריפוי ילדים עם HIV/איידס. בסיוע ארגונים לריפוי ילדים בכל רחבי העולם, ילדים החיים עם HIV/איידס יוצרים אמנות ש-M.A.C מעצבת ככרטיסי ברכה. 100% ממחיר המכירה הקמעונאי של כרטיסים אלה, שנמכרים בחנויות M.A.C בכל רחבי העולם, נתרמים לארגונים המיועדים לריפוי ילדים עם HIV/איידס. הקרן תומכת ביותר מ- 400 ארגונים הקשורים לאיידס ברחבי העולם. ארגונים מוזמנים לפנות לקרן עבור תמיכה, וכל הצעות המימון נבחנות על ידי מועצת המנהלים של קרן האיידס של MAC על בסיס רבעוני. מתוך המחויבות לקרן האיידס- M.A.C סופגת את כל עלויות הייצור, ההפצה, האריזה והעיצוב עבור שפתוני Viva Glam ו"ילדים עוזרים לילדים", כך שמאה אחוזים מהמכירות משתי התכניות האלה מגיעים לנזקקים. http://www.maccaidsfund.org/

Back to M.A.C- תוכנית המחזור והפעולה למען איכות הסביבה, על פיה בהחזרת 6 אריזות ריקות מפלסטיק או זכוכית, ניתן לקבל ליפסטיק במתנה. 

על מנת להיכלל כחבר במועדון MAC PRO, המקנה הנחה קבועה של 35% בארץ (יש הנחה גם בארצות אחרות, אך גובהה משתנה) יש לשלם 180 ש"ח לשנה ולהראות איזשהו סימן לכך שהאדם הוא מאפר שעובד (כמו למשל כרטיס ביקור). החברות מקנה גם הזמנה לכיתת האומן, שאינה חינמית, אך מקבלים חלק מסכום התשלום לרכישת מוצרים בסניפי מאק בחזרה.

בארץ יש אפילו חנות של MAC PRO, החנות הממוקמת בקניון רמת אביב, וההבדל בינה לבין החנויות האחרות ההוא שזו חנות שבה ניתן לרכוש גם מוצרים מקצועיים כמו צבעי פנים וגוף (שלאחר חישוב הנחת הPRO יוצאים בהחלט משתלמים לרכישה), צבעים לאיירברש ומוצרים המוגדרים כמקצועיים או מוגבלים למקצועיים כמו למשל MIXING MEDIUM- מוצר שבאמצעות ערבוב הופך צלליות אבקה למסקרות, או כל צבע למייקאפ קליל.

אז מה היה בכיתת האמן, שאירחה הפעם את האמן פאבלו רודריגז?
היה כיבוד באיכות מעולה, שגרם לצערי לאיחורה של תחילת ההדגמה העמוסה והמעניינת.
היו מסכים שהקרינו את ההדגמה, אבל אני תמיד משתדלת לשבת כך שאראה את ההדגמה פיזית היות והצבעים על המסך לא תמיד משקפים את תהליך האיפור האמיתי, למרות שאני תמיד מעיפה מבט מדי פעם אל המסך היות ובהחלט מעניין לראות כיצד איפור שונים מצטלמים.
היה נחמד אם בפעם הבאה כיתת האמן היתה נערכת במקום בו קל יותר למצוא חניה והיא ללא עלות נוספת, לטובת המגיעים עם רכב.
נושא כיתת האמן היה "איפור כאמנות" והכיתה כללה 3 הדגמות שונות, כאשר ההדגמה התמקדה באיפור העיניים והשפתיים והדוגמניות היו כבר עם בסיס על הפנים- מייקאפ וקונסילר.
תמונה באדיבות שלומית מיגאי
ההדגמה הראשונה היתה בגוונים חומים, כפי שניתן לראות. הדברים המעניינים לטעמי מההדגמה היו
-שימוש בפלואידליין  (אייליינר ג'ל של מאק) כבסיס לצלליות. הוא מניח אותו עם מברשת שטוחה ומטשטש עם מברשת טשטוש 224.
- בתיחום התחתון ניתן לראות שפאבלו אוהב להתפרס ולא להישאר בצמוד לקו הריסים כי לדעתו זה יותר סקסי מאשר תיחום צמוד.
בנוסף, פאבלו תוחם בתוך העין עם שחור, לוקח על מברשת שטוחה מעט חומר מהעיפרון ומניח בעישון בצמוד לקו הריסים למעלה ולמטה. זאת, בין השאר גם על מנת שאם הדוגמנית מצולמת מלמטה כאשר היא מביטה מעלה- שלא יראו את הורדרדות הטבעית של קו ריסים עליון.
- פאבלו סבור שבמידה ומגדירים את קשת הגבה כאשר מדגישים את הגבות לא כדאי להניח בקרבת האף בחלק הפנימי של הגבה כיוון שזה נותן מראה נוקשה ומתחיל את הגדרת הגבה בערך מאמצעה.
- טיפ ישן אבל חביב ביותר הוא שעל מנת להצליל את שקע הלחי כדאי לבקש מהמאופרת לפתוח מעט את הפה ואז זה מרמז היכן להניח.
- ככל שמנמיכים את העין (כלומר נותנים דגש נמוך יותר) בחלקה הפנימי כך היא תיראה גבוהה ומלוכסנת יותר.
- פאבלו אוהב גימור זהה על כל הפנים- כלומר במידה ומדובר במראה מבריק הנחת היילייט מבריק גם על הלחי וגם על גשר האף.
-לאחר הנחת לחות על השפתיים פאבלו פשוט הניח צללית מבריקה עם מברשת רחבה על השפתיים.
- את השפריצים שניתן לראות הוא יצר באמצעות ערבוב של מיקסינג מדיום וצללית אבקה והשפריץ אותם כאשר הדוגמנית החזיקה מתחת לעיניים שקית כדי שהשפריצים לא יגיעו ללחיים.


תמונה באדיבות שלומית מיגאי
ההדגמה השניה היתה מאוד מעניינת, כפי שניתן לראות בתמונה. את המסכה המעניינת הזו, שכמעט סימטרית לחלוטין, יצר פאבלו באמצעות הנחת שקית שקופה על פני הדוגמנית וציור על השקית עצמה עם כרומהליין, מוצר מליין הפרו של מאק שמזכיר בתכונותיו אייליינר ג'ל לפי החברה. פאבלו צייר מעל עין אחת, קיפל את השקית ל2 וכך קיבל סימטריה מדוייקת. אז הוא הפך את השקית ועשה טרנספר לפנים של הדוגמנית. הוא המשיך לצייר ביד חופשית והטיפ שלו לשמירה על סימטריה הוא לעשות מיד כל מה שעושים בצד אחד גם בצד השני צעד אחר צעד.
- צבע השפתיים של הדוגמנית מגיע מהנחת קונסילר על השפתיים. זה אינו שפתון. פאבלו ממליץ להניח קונסילר ורדרד ולא צהבהב על השפתיים כדי שהשפתיים לא יראו חולות. פאבלו הדגיש שחשוב לדחוס היטב את הקונסילר לתוך השפה על מנת שלא יהיו חריצים במידה ומסתירים את השפתיים.


תמונה באדיבות שלומית מיגאי
להדגמה השלישית התחברתי פחות, אך גם מכאן לקחתי טיפ: - על מנת לגרום לסומק להיראות כאילו הוא מגיע מפנים הלחי פאבלו ממליץ להניח את הסומק בטפיחות על תפוחי הלחיים עם מברשת עגולה.

כל הדוגמניות לבשו כמובן בגדי מעצבים שהתאימו לקונספט האיפורי ושיערן היה מעוצב בהתאם. מאק תמיד מקפידים על הלוק השלם, שזה עוד טיפ שכדאי לקחת לכל מקום- ההקפדה על שיער, לבוש וכמובן שבמקרה של צילום גם אבזרים מתאימים.
כמו כן כיתת האומן היתה מקום נהדר לפגוש בו חברות מאפרות ולדבר קצת על הנושא שכל כך אהוב עלי (איפור, למי שלא ניחש).
כבר מחכה לדרכים נוספות להעשיר את עצמי.
תגובות, הערות והארות יתקבלו בהמון אהבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה