יום שני, 31 בינואר 2011

באיב סנטר כבר היית?


כל הידע העוסק בעור האנושי, האיבר הגדול ביותר שלנו, ריתק אותי מאז ומעולם. אני עצמי למדתי קוסמטיקה בג'יג'י ומאוד נהניתי, אם כי כעת לא מקבלים יותר נרשמים ובית הספר נסגר ככל הנראה. על איב סנטר שמעתי בעבר והייתי סקרנית לגבי המקום.
ענף הקוסמטיקה קיים ומוכר בישראל מאז העשור הראשון לקום המדינה, כבר אז נהגו נשות ישראל לעבור טיפולים קוסמטיים ובמשך עשרות שנים כמעט לכל אישה הייתה ה"קוסמטיקאית שלה", שבדרך כלל טיפלה בבית. עד היום חלק מאיתנו נאמנות לקוסמטיקאית שלהן.
בשנת 1959 ניתן האות לתוכנית לימוד מסודרת ולתעודת הסמכה מטעם המדינה בתחום הקוסמטיקה בפיקוח משרד העבודה. בעקבות כך, החלו לצוץ בתי ספר קטנים בעלי רמת מקצועיות משתנה. במקביל החלו להיכנס לשוק הישראלי חברות קוסמטיקה כמו "רבלון" ו"הלנה רובינשטיין" שהתמקדו במכירת מוצרים לשוק הצרכנים הסופי בלבד.

במדינת ישראל ניתן ללמוד את מקצועות הקוסמטיקה בבתי ספר המפוקחים ע"י משרד התמ"ת. בסיום לימודים אלו, הכוללים 800 שעות לימוד, הבנות המסיימות בהצלחה בחינה עיונית ומעשית של משרד התמ"ת זכאיות לתעודת מקצוע סוג 1 ותעודת גמר. על כל קוסמטיקאית להיות בעלת שתי תעודות כתנאי לעיסוק במקצוע הקוסמטיקה.
התמורות אשר גרמו להתעוררות מקצועית בענף הקוסמטיקה בארץ: ראשית, תהליך הגלובליזציה. קוסמטיקאיות רבות למדו בחו"ל, שבו לארץ ופתחו מכוני יופי בבתיהן. במכונים אלו סופקו שירותי הסרת שיער בשעווה, טיפולי עור, איפור, עיסוי, פדיקור ועוד.
שנית, ידע רב החל להצטבר בנושא הקוסמטיקה. תחומים שקיבלו התייחסות חובבנית יחסית כגון אפילציה, פדיקור, מניקור ובניית ציפורניים החלו אף הם לחייב רמה מקצועית.

הצורך ב'הילה מקצועית' הביא כמה מהיבואנים והיצרנים בארץ במהלך השנים האחרונות לתת למקצוע הקוסמטיקה את התואר קוסמטיקה 'פרא רפואית' שאינו קיים או מוכר באף אחת ממדינות העולם, זאת תוך מטרה ברורה של קידום תכשירים קוסמטיים. עצם התואר קוסמטיקאית רפואית או כפי שמכונה 'פרא רפואית' משייך את מקצוע הקוסמטיקה לתחום הרפואה, אך בפועל המקצוע אינו משתייך או מפוקחעל ידי משרד הבריאות. השימוש בתואר קוסמטיקאית 'פרא רפואית' שכאמור לא קיים, מהווה הטעיית הציבור.
הקורסים המשווקים בנושא תחת הכותרת 'קוסמטיקאית רפואית' או 'קוסמטיקאית פרא רפואית' נותנים במקרה הטוב השכלה כללית מייעצת ולא נותנים שום הסמכה לשימוש או טיפול שאינו קיים במסגרת לימודי הקוסמטיקה. בפועל, קורסים אלו נועדו לתת במה ליצרנים ויבואנים למכירת מרכולתם ואין כל גוף מוסמך העומד מאחורי התעודות הניתנות בסופן.

רשת 'איב סנטר' פתחה בחודש נובמבר (2010) קורס חדש - קוסמטיקה מתקדמת EAC-Eve Advanced Cosmetics העוסק בהעשרה רפואית לקוסמטיקאיות, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובניית סדרות טיפולים זאת בשיתוף פעולה עם רופאים מתחום הדרמטולוגיה, הפלסטיקה ועוד. הקורס לא מתיימר להעניק תואר 'קוסמטיקאית רפואית', אך בא להעניק לקוסמטיקאית העשרה בתחום, מתוך תפיסה כי על הקוסמטיקאית להכיר היטב את הנושק בין קוסמטיקה לרפואה ולדעת לכוון את הלקוחה לרופא המתאים במקרה הצורך. עוד מקנה הקורס כלים לניהול עסק, שיווק, העסקת עובדים.
עידית גור– מייסדת 'איב סנטר' וקוסמטיקאית מוסמכת, המשמשת כבוחנת של ארגון סידסקו (CIDESCO) העולמי, כמורה לקוסמטיקה וכמדריכת מורים.
"איב סנטר" הינו בית הספר היחיד בארץ המעניק תואר בינלאומי בתחום הקוסמטיקה, תחת התקן העולמי המחמיר ביותר של סידסקו, תקן השומר על הכשרת הקוסמטיקאיות המקצועיות ביותר, המחייב שעות לימוד רבות והתמקצעות נרחבת בקוסמטיקה.

ביקרתי בבית הספר הנמצא ברעננה על מנת להתרשם מהמקום וזכיתי לקבל טיפול מפנק מידיה של אחת המדריכות הבכירות, חוויה שהיתה נעימה במיוחד.
לצערי היות ואני בהריון כעת ומכשור חשמלי אסור לשימוש בהריון, לא זכיתי לקבל את טיפול הBDR. אמנם מחטים קטנטנות רבות הנכנסות לעור לא נשמעות כמו דבר מפנק במיוחד- אבל BDR (beauty defect repair) הינו מכשיר אשר משלב שיטות מתקדמות של ננו- טכנולוגיה. הטיפול מבוסס על החדרת חומצות יעילות ומזינות המסייעות לשיקום ושיפור העור באופן ניכר.

התהליך הקוסמטי נעשה באמצעות מכשור בעל מחטים קטנטנות החודרות את שכבת העור העליונה דבר המבטיח את החדרת החומרים בכמות מבוקרת. השיטה תורמת לחידוש תאי העור, מבטיחה תוצאות של צמצום קמטים, מיצוק ומתיחת העור, הורדה משמעותית בסימני הגיל וכן טשטוש צלקות, הידוק נקבוביות פעורות, וכל זאת החל משלב הטיפול הראשון.
אולי לאחר סיום ההריון אחווה את השיטה הזו, הנשמעת מבטיחה.

בכל מקרה אני תמיד ממליצה לפני שבוחרים בית ספר לבקר בשיעור נסיון על מנת להתרשם מהמקום, לשוחח עם תלמידות ולראות אם באמת מתחברים, בכל זאת מדובר בסכום ניכר של כסף.
לצד לימודי הקוסמטיקה, ב'איב סנטר' , נפתחה מגמה מקצועית אומנותית העונה לשם " איב מייק אפ" הכוללת בתוכה מסלול איפור מקצועי , איפור קבוע , וקעקועים .
איב מייק אפ מכשיר תלמידות בקורסי האיפור המקצועי . בסיום הקורס התלמידות מוסמכות כמאפרות מקצועיות לאיפורי כלה , איפורי מסלול , איפורים אומנותיים ועוד .
איפור קבוע - ב'איב מייק אפ'. מס' מסלולים ייחודיים כמו:– תוכנית לטיפול בהסוואת נגעים , ושימוש בטכניקות מתקדמות בשחזור פטמה ועטרה . היה לי דיון מרתק על סטריליות החומרים והמחטים וכמה חשוב להקפיד על כך- אני אישית לא מתעניינת באיפור קבוע אך בנושא הסטריליות חשוב להשתמש במחט חדשה לחלוטין כל פעם כדי לשמור על הגיינה ומאוד חשוב לדעת את תאריך התפוגה של הדיו- בניגוד לאיפור רגיל מדובר כאן בצבע שנשאר , לכן חשוב שלא תהיינה בעיות עם הפיגמנט
קעקועים מסלול לימודים בקעקועים כבית ספר יחיד.


כמובן שלא ויתרתי על ביקור בחנות שבמקום, שמכילה מוצרי קוסמטיקה מכמה חברות שונות. לטעמי זה כבר נותן נקודות לטובת בית ספר שלא משתמש במוצרים של חברה אחת בלבד אלא חושף את אנשי המקצוע לכמה חברות שונות ולטוב והיעיל ביותר בכל חברה.
רכשתי פילינג נפלא של BDR על בסיס חומצה גליקולית בריכוז 10% (נחשב לריכוז בהחלט גבוה). בהיותי קוסמטיקאית בעצמי שגרת הטיפוח השבועית שלי כוללת שימוש בפילינג בעל רכיבים פעילים ברמה גבוהה. פילינג מכני (זה הכרוך בתנועות שפשוף) אינו טוב לי היות ויש לי קופרוז- העור שלי נראה אדום בגלל כלי דם קטנטנים ושטחיים, מה גם שפילינג כזה אינו עושה פעולה מעמיקה באופן מספק לטעמי ואני מעדיפה פילינגים שבאמת עושים את העבודה- כאלו שמורחים על העור ונותנים לרכיבים הפעילים שבהם לעבוד. הקושי הוא במציאת פילינג כזה שאינו מכיל נגזרת כלשהי של רטינול, היות ורטינול אסור בהריון, אבל השגתי את המטרה ומצאתי פילינג יעיל ונהדר שאני מגיבה אליו נפלא.
כרגיל תגובות, הארות והערות מתקבלות בברכה.

3 תגובות:

  1. הרמוני היקרה
    הבלוג שלך פשוט מקסים והמידע מאוד אינפורמטיבי ומרתק. מצפייה זריזה בעבודותייך, קשה שלא להתרשם מהכישרון ביכולות האיפור שלך- פשוט נפלא.
    אני רואה כיצד כל הזמן יותר ויותר אנשים (ובשנים האחרונות יותר גברים!!!)
    נכנסים חזק לתחום הטיפוח ונעזרים בטיפולי קוסמטיקה על מנת לשמור על חזור צעירה ויפה.

    יישר כוח
    רונית

    השבמחק
  2. הרמוני שלום
    יצא לי לראות הרבה אתרים בתחום של טיפולי קוסמטיקה ואני חייבת לומר לך, שהבלוג שלך הוא אחד המעולים שראיתי. הרבה אינפורמציה טשיתוף מהידע שלך כקוסמטיקאית, פשוט תענוג!
    בשנים האחרונות יש יותר נהירה של נשים (אך גם גברים) לתחום הקוסמטיקה, יותר נשים רוצות לעשות איפור קבוע גבות, פילינג, מסיכות, הסרת שיער לצמיתות בלייזר ועוד שלל טיפולים שרק מקצועניות עושות.
    אישית, אני מעדיפה לגשת לקוסמטיקאית בהרצליה שהקליניקה שלה בסמיכות למגוריי, ומעניקה טיפולים מעולים.

    תודה לך על המידע

    השבמחק
  3. הרמוני היקרה
    קראתי את הבלוג שלך ונהניתי מכל רגע. כמה ידע ואינפורמציה, עטופים בעטיפה מושכת ויפה- פשוט בלוג מקסים. בזמן האחרון מרגישים כיצד יש עלייה במודעות או בחשיפה של גברים לעולם הקוסמטיקה, וכיצד לאט ובבטחה, הם מצטרפים יחד איתנו לעולם הטיפוח. הייתי אומרת שכיום טיפול פנים לגבר, הוא הטיפול המועדף על גברים- אלה שמעיזים להיחשף במכוני הקוסמטיקה :)

    תודה על הפוסט הנפלא

    מוניקה

    השבמחק