יום רביעי, 13 באפריל 2011

נגד שמש? ברור!!!

לרגל פתיחת עונת הקיץ הוזמנתי להשקה של המותג LA ROCHE–POSAY. את מוצרי המותג ניתן לרכוש אך ורק בבתי מרקחת פרטיים. המותג עובד עם דרמטולוגים (רופאי עור) על מנת להפיץ את המוצרים שלהם.
הסדרה נקראת ANTHELIOS -סדרת מוצרי הגנה מהשמש למבוגרים ולילדים, המעניקה הגנה גבוהה במיוחד לכל סוגי העור ובפרט לעור רגיש, עם כמות מופחתת של פילטרים כימיים. המותג עורך פעילות הסברתית נגד שמש, שזה כבר נותן נקודה ענקית לטובתו מבחינתי.

• לדברי ד"ר אבי דסקלו, מומחה לרפואת עור ויועץ מקצועי בתחום השמש למותג לה רוש-פוזה: "מומלץ שמוצרי ההגנה מהשמש יהיו מבוססים על רכיבים עם ספקטרום בטיחות שנבדק בקפידה. לצורך כך, קיימים כיום פילטרים מזן חדש- פילטרים כימיים עם תכונות של פילטרים פיזיקאליים, המסייעים בבלימה ושינוי של קרני UVB ו- UVA ".
לדבריו, הסדרה מכילה פורמולה מינימאלית המכילה 15% פחות פילטרים כימיים*, ללא בושם, ללא פראבן**, השומרים על רמת SPF תקינה, טכנולוגיית MEXOPLEX® פורצת דרך המשלבת מסנני Mexoryl SX® + Tinosorb® המכפילים את ההגנה מפני קרני UVA ו- UVB.
פורמולה עם קומפלקס רכיבים Eldew® שתפקידם להעניק לעור הגנה יציבה בחשיפה לשמש ויעילות ארוכת טווח.
 בסדרת אנתליוס- 6 מוצרים לילדים ולמבוגרים עם SPF50+: תחליב הגנה נוזלי לעור פנים רגיל-מעורב, קרם לעור פנים יבש, תחליב פנים/גוף למבוגרים, תחליב וספריי (SPF50) לעור העדין של ילדים, וסטיק לאזורים רגישים.
מעבר לכך- בכל מוצרי לה רוש-פוזה מים טרמליים ממעיינות לה רוש-פוזה, בעלי ריכוז גבוה במיוחד של סלניום, הפעיל באופן טבעי נגד רדיקלים חופשיים (פעילות אנטי-אוקסידנטית).

• מוצרי לה רוש-פוזה נמכרים בבתי מרקחת פרטיים בלבד ברחבי הארץ.

אז למה יותר חשוב להימנע מהשמש כיום מאשר היה בעבר? בעוד שכבת האוזון הולכת ומצטמקת, מתגברות תופעות של ההתחממות הגלובאלית והחור באוזון. כתוצאה, קרינת השמש עלתה בהדרגה ב- 15-20 שנה האחרונות.
 עפ"י נאס"א, לשמש מחזוריות ובשנים הקרובות אנו צפויים לראות רמות גבוהות יותר של פעילותה. כדור הארץ נמצא על סף עידן חדש, שבו אירועי מזג האוויר בחלל, יכולים להיות בעלי השפעה על חיי היומיום שלנו, כמו מזג האוויר על הקרקע בכדור הארץ ואף להשפיע על תוחלת החיים, בריאות ואיכות חיינו.

קצת עובדות על נזקי שמש ( או -למה אני נמנעת לחלוטין מחשיפה לשמש ושמחה מאוד על כך שרוב המייקאפים מכילים SPF גבוה): ל-1 מכל 70 אנשים במשך חייהם תהיה מלנומה של העור, כאשר חשיפה לשמש תורמת להתפתחותה.
לדברי ד"ר דסקלו, בקרב האוכלוסייה הבוגרת, נזקי שמש מופיעים בדרך כלל החל מגיל 40, בצורה של פיגמנטציה, ריבוי קמטים ועד שינויים בקצב חלוקת התאים של תאי פיגמנט (מלנומה) או תאים של האפידרמיס (גידול מקומי).
עוד מוסיף ד"ר דסקלו, לא רק קרני UVB תורמים לנזקי שמש אלא גם אנרגית UVA יכולה לתרום לנזקים קבועים היות וכמחצית מהאנרגיה הנספגת קשורה לקרינת UVA. תוצאות חשיפה ממושכת לשמש, באות לידי ביטוי החל ממספר שעות לאחר החשיפה, ונראות לעין באמצעות הופעת שיזוף ראשוני הנגרם ע"י UVA ובהמשך אודם המופיע לאחר כיממה ונגרם ע" UVB.

משמעות החשיפה לשמש עד גיל 18 רבה ביותר וקובעת את הסיכון לסרטן עור עתידי.  ראינו גרף מאוד מצער על עליית הנטיה לסרטן העור אצל אנשים מאז 1951- הסיכוי של מישהו לקבל היום סרטן עור הוא גבוה עשרות מונים ממה שהיה בעבר.
אגב- מסתבר שיש מפה המתעדת את מידת קרינת הUV בארץ. כמו שאפשר לנחש- חשוב להימנע מהשמש בשעות הצהריים- אבל כדאי לדעת שזה לא ממש משנה היכן נמצאים בארץ- מהצפון ועד הדרום יש להימנע מהשמש.
בשלבי ההתפתחות של תינוק (עד גיל שנתיים) העור רגיש וחשוף יותר ולכן, ממליץ ד"ר דסקלו לא לחשוף את התינוק לשמש בין השעות 10:00 – 14:00, שעות עומס החום המרביות, זאת גם אם לא רואים נזקים בטווח הקצר.


מוצרי הסדרה
 למרות שבארץ שלנו מאוד מאוד קשה להימנע משמש באופן מוחלט ואפילו אני שנמנעת לא תמיד מקפידה לגמרי- בעיקר קל לשכוח לשים הגנה בימים קרירים או כמובן בחוף- אפילו שהשמש מזיקה לעור גם כאשר נדמה שלא, כך שאני מאוד שמחה שמייקאפים היום מכילים הגנה גבוהה יחסית.

הריח של המוצרים עדין ומצאתי שהסטיק הוא שימושי היות והוא תופס מעט מאוד מקום- כך שאני פשוט שמה אותו בכיס המכנס ומורחת לגאיה שלי, בת הכמעט שנתיים, לפני שחוזרים הביתה מהגן (אין ספק שלשמוע דיבורים על הגנה מהשמש מחדד את המודעות אפילו אצלי, ואני גם כך נוטה להימנע מהשמש. את התחליב הנוזלי לפנים אהבתי ואימצתי כהגנה נגד שמש עבורי- על אף שאני לא יודעת אם גם באוגוסט, החודש בו העור שלי הופך לשמן, הוא יהיה לי טוב באותה מידה. כרגע התחליב לא מעורר חצ'קונים, נספג מהר ומאפשר להתאפר מעליו בנוחיות ובלי לפגוע בעמידות- שזו כבר נקודה לזכותו.
חברה נוספת שהשיקה לכבוד הקיץ מוצרים נגד שמש היא וישי- וזה מה שהמידע מהיח"צ  אומר:
"מעבדות וישי פיתחו 2 מוצרי הגנה מפני השמש בסדרת קפיטל סוליי המכילים מסנן קרינה גבוה במיוחד SPF50 להגנה מקסימאלית על העור, ולראשונה בתחום הקוסמטיקה, פורמולה עם נוסחת DHCTM להגנת תאי הגזע, הפועלת בלב התא.
תאי הגזע הם התאים היחידים המסוגלים ליצור תאים אחרים בכדי לחדש את האפידרמיס, הם מצויים בשכבות העמוקות ביותר של האפידרמיס, בשכבה הבזאלית, הם המקור לנעורים ולבריאות. סדרת קפיטל סוליי- הגנה מירבית לעור בריא ויפה"

 כמובן שתמיד כדאי לזכור שמטרת יחסי הציבור באשר הם היא כמובן לעשות יחסי ציבור למוצר- כלומר להדגיש אך ורק את הנקודות החיוביות שבו ולעיתים בצורה מוגזמת.

והעיקר- חשוב לשים הגנה בפני שמש, לא משנה באיזו הגנה בוחרים.
ושיהיה לכולם קיץ בטוח

תגובה 1: