יום רביעי, 27 באפריל 2011

שמן מינרלי- וג'ונסון את ג'ונסון. פוסט תינוקי...


אני והגדולה שלי- זמן איכות באמבטיה.
אני רוצה להתחיל ולומר שהמון המון זמן לא השתמשתי בחברה הזו (Johnson & Johnson ) היות והייתי בטוחה שהם עושים ניסויים בבע"ח, אבל הסתבר לי שדווקא לא, החברה מסרה לי את המידע הבא:
Cosmetics and Animal Testing Statement

The Consumer Companies of the Johnson & Johnson Family of Companies do not test cosmetic products on animals, and we follow the requirements of the European Union (EU) animal testing ban worldwide, except where required by law or government authorities.

כלומר, הם אינם עושים ניסויים בבע"ח.
בהיותי לא רק מאפרת אלא לפני הכל אמא, ואפילו אמא טרייה (הקטנה שלי בת חודשיים וזה אושר גדול להיות אמא ל2 נסיכות מדהימות כמו הבנות שלי) שמחתי שהחברה הזמינה אותי להשקה.
הסיבה הרשמית להשקה היא התחליב שהנה הפרטים עליו לפי החברה:
תחליב הלחות "לפני השינה" של ג'ונסונס בייבי, שהינו תחליב נטול-פרבן (חומר משמר העשוי לגרות את עור התינוק). התחליב בעל מרקם קליל על בסיס מים הנספג במהירות בעור הגוף. התחליב מעשיר את לחות העור ומעניק תחושת רכות מרבית וריח רענן ומלטף.

תחליב הלחות מכיל NaturalCalmTM תערובת ניחוחות המרגיעים את העור הרשומה כפטנט- נבדק דרמטולוגית
מותג התינוקות המוביל ג'ונסונס בייבי מבית ג'ונסון & ג'ונסון, משיק תחליב לחות חדש ומפנק מסדרת "לפני השינה" המסייעת לעידוד שגרת השינה של התינוק. תחליב הלחות מכיל תערובת ניחוחות המרגיעים את העור.
תחליב הלחות החדש מצטרף לסדרה הקיימת והמצליחה הכוללת שמפו, סבון אמבט ושמן.
 התחליב החדש נטול פרבן ונבדק דרמטולוגית.
שגרת "לפני השינה" מסייעת לעידוד שינה טובה יותר. שגרת "לפני השינה" יוצרת זמן רגוע ושליו לפני השכבת התינוק לישון ומבוססת על 3 פעולות קבועות: שלב ראשון- אמבטיה, שלב שני- עיסוי, שלב שלישי- זמן שקט.
תחליב הלחות החדש מכיל תערובת ניחוחות NaturalcalmTM - המרגיעים את העור.
מחיר מומלץ לצרכן ל-200 מ"ל: 23.99 ₪.
להשיג ברשתות הפארם ברחבי הארץ.

לחברה יש ערוץ וידאו עם סרטונים וטיפים באנגלית לאמהות עם מוצרי ג'ונסון כמובן, אבל הטיפים לעיסוי יעילים לכולם ועם כל מוצר כמובן:


לחזור לעניינו- ההשקה נערכה בסוויטה במלון קראון פלאזה אותו מילאו במוצרי התינוקות של ג'ונסון כולל רפידות ההנקה  המצויינות שלהם שלא זזות מהמקום וסופגות נפלא (למרות שהן יקרות, אבל הן פשוט מעולות ומונעות כתמים עגולים ומרגיזים סביב הפטמה- דבר חשוב מאין כמותו לאם מניקה כמותי), הבטון לישבנים שלהם שנקרא PENATEN, אותו אוהב בעלי במיוחד מכל המשחות לישבנים שניסינו (וניסינו הרבה) ושאר המוצרים שלהם. ג'ונסון וג'ונסון היא חברה ותיקה במיוחד.
נוסחת הקץ לדמעות שלהם היא הנוסחה הראשונה בעולם נגד גירוי עיניים והיא קיימת מ1959- שנים רבות היו לה לנוסחה הזו להוכיח את עצמה ואני מכירה המון נשים שמשתמשות במוצרים של ג'ונסון כי זה מה שהן זוכרות וזה הטיפ שהן מקבלות מאמא שלהם.
השימוש בשמן התינוקות של ג'ונסון הרתיע אותי מאוד, היות ולפי מה שזכרתי, שמן מינרלי עשוי להיות קרצינוגני (מעודד סרטן) כמו כן הוא אמור לסתום את נקבוביות העור. כאשר התעמתתי על הנושא עם אשת החברה, סימונה, היא שלחה לי מידע שונה מהחברה עצמה שכמובן מעודד שימוש בשמן התינוקות שלהם, שהרכיב העיקרי בו הוא שמן מינראלי. לפי החברה, המרכיב העיקרי בשמנים צמחיים, Oleic acid, בעיקר שמן זית הוא‬ ‫המשמשת דרמטולוגים להחלשת ושבירת מחסום העור (לטיפול‫ בקשקשת, למשל‬.) ולכן שימוש בשמנים צמחיים עשוי לתרום להתפתחות של atopic dermatitis.
‫שמן תינוקות מבוסס על פרפין נוזלי -  תוצר רמת הזיכוך הגבוהה ביותר של שמן‬ מינראלי (זיכוך רפואי). ‬‬ ‫ע"י ה-‪ FDA‬וה-‪ . European Pharmacopeia‬
‫‪ ‬משמש זה למעלה מ-100 שנה באלפי תרופות ומוצרי מזון, רבים מתאימים‬ ‫לטיפול באטופיק דרמטיטיס או באקזמה.‬
‫‪ ‬מופק ממקור שהוא טבעי באותה מידה כמו שמן צמחי.‬
‫‪ ‬יציב כימית, ולא דורש תוספת חומרים מייצבים ומשמרים (בניגוד לתכשירים רבים על בסיס מים).‬
‫‪ ‬בטוח וטהור בהשוואה לשמנים אחרים, נקי ממזהמים (כבקטריות ומתכות כבדות).‬
‫4. שמן מינראלי אינו סותם את נקבוביות העור‬-‫חוקרים השוו מריחת שמנים שונים על העור ומצאו,‬ כי לשמן מינראלי ולשמנים צמחיים - פוטנציאל זהה‬ ‫לאטימת הנקבוביות.‬
‫מחקר אחר מצא כי שמן מינראלי לא משפיע על ‬‫נקבוביות הזיעה ובלוטות הזיעה של‬ ‫תינוקות.
‫עור התינוק רגיש ועדין: הוא ממשיך להתפתח במהלך שנת החיים הראשונה; דק ב20%-30%. ‫מעורו של מבוגר, חדיר יותר ומאבד נוזלים במהירות רבה‬. ‫שיגרת טיפוח הכוללת חומרים משמנים הוכחה כמשפרת את תפקוד עור התינוק כמחסום.

אגב מחקרים- כשבודקים מחקרים תמיד כדאי לבדוק גם מכמה אנשים מורכבת אוכלוסיית המחקר (מחקר שנערך על 14 איש לעומת מחקר שנערך על 30 איש אפילו, שלא לדבר על יותר), מי מממן את המחקר ועוד נושאים היות ואפשר להוכיח כמעט כל דבר, הכל תלוי בכיצד מפרשים את הנתונים שהתקבלו מכל מחקר.
 
בכל מקרה אם אני חוזרת לנושא- החברה פינקה אותי ונתנו לי לא רק את התחליב, אלא גם דיסק עם נעימות לפני השינה (וגם את רפידות ההנקה שלהם שבדיוק נגמרו לי). אני משתמשת בתחליב ויש לו ריח פשוט נפלא- משהו עם לבנדר אבל מעט מעודן יותר, בשילוב עם ריח של תינוק נקי. אני חושבת שכל אמא עשויה להתפתות להשתמש במוצרים לתינוקות לעצמה, בייחוד אם יש להם ריח כל כך נעים והם משאירים את העור ענוג "כמו עור של תינוק".
אני אישית משתמשת בשמן תינוקות- או יותר נכון בשמן הג'ל של ג'ונסון ולא השמן הרגיל שלהם- בעיקר על מנת לגרום לדוגמנים להבריק בצילומים וכן על מנת להסיר איפור גוף מהגוף (לא מהפנים- אני מאוד לא ממליצה להסיר איפור עיניים עם שמן תינוקות.) העור של הבנות שלי אינו יבש לשמחתי הרבה ואני אישית מעדיפה את התחושה של מריחת תחליב על פני שמן, גם כאשר אני עושה עיסוי של אחרי אמבטיה, אבל אני מכירה רבות שמשתמשות בשמן ובייחוד שמן הג'ל ומרוצות עד הגג.

מצאתי ברשת השוואה בין שמנים שונים כולל שמן מינרלי. כמובן שאפשר למצוא מידע נוגד בכל תחום ובייחוד התחום הקוסמטי ועל כל אחת מאיתנו לעשות השוואות בעצמה ולבחור בפתרון המתאים ביותר עבורה.

אגב- טיפ קטן לאמבטיה: אני מאוד אוהבת לעשות בועות סבון, אלא שככל שידוע לי הנוזל שמגיע בפנים במקור מורכב מסבון כלים. אני שופכת את הנוזל שמגיע במקור וממלאה מחדש כך: חצי מהמיכל במים, 4 טיפות גליצרין נוזלי (אפשר להשיג בכל בית מקרחת ללא מרשם וכמובן שזה לא מיועד לשתיה אלא רק על מנת להצמיג את הבועות ולהפוך אותן לטובות יותר) והשאר למלא עם סבון לתינוקות ללא דמעות (סבון עובד טוב יותר משמפו מנסיוני)

אשמח לשמוע בתגובה לפוסט הזה במה אתן משתמשות עבור התינוקות שלכם או על הנושא של שמן מינרלי, או כל דבר הקשור לשגרת האמבטיה כולל טיפים.

4 תגובות:

  1. תראי, כל אחד יעשה מה שמתאים לו. מבחינתי- חברות שי לי ספק לגביהן (כמו ג'ונסון למשל), אני מעדיפה לא להשתמש. יש הרבה תחליפים אחרים בשוק ואין סיבה מבחינתי להשתמש בהם. החברה תמיד תוכל לתרץ את עצמה ולהגיד מה שמתאים לה, אני לא חייבת להאמין להם.
    בנוגע לשמן פראפין- אני באופן אישי לא הייתי שמה על העור שלי תוצר של נפט ובטח שלא על התינוק שלי (לו היה לי אחד כזה). ישנם שמנים צמחיים טבעיים הבריאים לעור בהרבה וגם עושים את העבודה טוב יותר...

    השבמחק
  2. אני מאוד אוהבת את המוצר שסיקרת פה, הטיפים מאוד מועילים, תודה :)

    השבמחק
  3. תודה על הסקירה.
    אצלנו שגרת האמבטיה הכיפית טמונה בעיקר בשפע המשחקים (גם אצלנו בועות סבון מככבות), אבל יש גם שירים עם כורוגרפיה מדהימה שהמצאתי והספוגים הנדבקים לקיר שאפשר ליצור מהם המון צורות.

    השבמחק
  4. לייק ענקי, תודה לך עזרת לי מאוד, אני יאמץ את טיפ הסבון :)

    השבמחק