יום ראשון, 15 במאי 2011

ראש בראש - השוואה של צבע גוף לבן בין חברות

 פעמים רבות שואלים אותי באיזה צבעי גוף אני משתמשת. קיימות מגוון חברות שמייצרות צבעי גוף ואני לא בחנתי את כולן. כל צבעי הגוף שאני משתמשת בהם הם באישור הFDA או משרד הבריאות. עד כמה שידוע לי הצבעים הינם היפואלרגנים ולפי נסיוני הפרטי לא היו לי תגובות אלרגיות כלל בכל שנות עבודתי.
על הזמנת צבעים מחו"ל כבר כתבתי. הפוסט של הזמנת הצבעים עודכן ל2013, מוזמננים להיכנס אליו.
 צייר מנוסה יכול להגיע למרקם טוב עם כמעט כל מוצר והבחירה בצבעים של חברה כזו או אחרת היא עניין של העדפה אישית וסגנון הטכניקה. ככלל עד היום העדפתי רק צבעים מוצקים שאיתם קל יותר להגיע לכיסוי טוב. בציורי גוף ופנים שם המשחק הוא כיסוי מלא במינימום שכבות. השיטה להשיג זאת היא יחס נכון בין מים לצבע והטענה נכונה על המכחולים. יחס שגוי גורם לכיסוי גרוע כמו גם הטענה לא טוב על המכחול. יש להטעין את הצבע רק על קצה המכחול- אין מה לדאוג הצבע מוצא לו דרך להגיע לשאר המכחול. הדרך הכי טובה ללמוד את העניין הזה היא שיעור פרטי עם אדם מנוסה בתחום, כמוני למשל. בין החברות שאת הצבעים המוצקים שלהם ניסיתי יש את מאק, קריולן, פרדייז, וולף, סנאזארו, דיימונד, גרימס, וימואה של עינת דן, wow, גיורא שביט. ויולנשפיגל, fab, tag לכל חברה מבחר גוונים מעט שונה על אף שלעיתים השם זהה. לדוגמא בפרדייס הגוון שהם קוראים לו אדום הוא פחות חי ומוצלח מאשר גוון בשם beach berry ובין חברות יש שוני בגוונים גם באותו צבע. הכחול של וולף שונה מזה של גרימס גם לפני שנכנסים לדקויות הבדלי גוונים כחולים שונים, שזה לא המקום להיכנס אליו כרגע. בדף הפייסבוק של jestpaint יש מגוון סווצ'ים המשווים בין גוונים שונים.
לגבי רגישויות- מכמה ציירים ברחבי העולם שמעתי על רגישות שעשויה להיות לשמן הקוקוס בתוך הצבעים של פרדייז(מהרון), אך אני לא חוויתי זאת. מי שרוצה להיות בטוח לחלוטין נגד רגישויות כדאי שיבחר בסנאזארו היות ועל אף שלא תמיד הגוונים מכסים (כמו בלבן למשל) הם החברה היחידה שמתחייבת שלא תהיה שום רגישות למוצרים שלהם.
אני רוצה לדבר הפעם על הצבע הלבן. צבע לבן טוב הוא קריטי- כזה שנותן כיסוי טוב, לא צריך להתאמץ כדי לכסות איתו והוא גם יודע לעשות נקודות באופן יעיל. נקודות לבנות הן חשובות עבורי בעיקר בעיטורי פנים- אבל גם בציורי גוף.
לבן של סנאזארו כבסיס

צילום:טל ברלין, דוגמנית: אלה רן. לבן של DIAMOND FX הוא הלבן האהוב עלי ליצירת נקודות וכוכבים לשדרוג עיצובים.


כרגע יש לי 3 לבנים שונים על בסיס מים:
אתחיל מהאחרון שקיבלתי ועוד לא ציירתי איתו על גוף אבל אני בהחלט נלהבת לעשות זאת- האקריליק של מאק.
השם של הצבע מרגיז היות וזה אינו אקריליק כמובן אלא צבע איפור על בסיס מים.
אחרי שראיתי את סרטון הביקורת לא יכולתי להתאפק ורכשתי את הצבעים המדוברים, אם כי לא את כולם- היה להם מאוד חסר במלאי.

הצבעים שרכשתי- CYAN, לבן ושחור


לקחתי על קצה המברשת


הכמות שלקחתי על קצה המברשת הספיקה לכסות חלק די יפה של היד שלי אם כי הצטרכתי 2 שכבות כדי להגיע לכיסוי משביע רצון

לאחר שכיסיתי חלק מהיד שמספק כדי לראות את נושא הכיסוי (מוצלח בהחלט בעיני) עברתי לבדיקת הצבע הלבן הרגיל של מאק, הCHROMACAKE. באופן אישי אני לא מתחברת לצבע הזה ולטעמי הוא לא נותן כיסוי מספק והמרקם שלו רך מדי. רכשתי אותו כיון שלאחר הנחת הPRO הוא יוצא הכי זול בארץ מבחינת מחיר פר גרם ויש לי פסטיבל עוד מעט (פשוט) שמספק לציירים המגיעים צבעים לשימוש בפסטיבל.

כמות הצבע שלקחתי מהלבן לאחר עיבוד של כדקה
הכיסוי בהשוואה. הכמות שלקחתי על המכחול הספיקה לי לשטח שצולם
ואז לקחתי את הלבן האהוב עלי- הלבן של עינת דן (קניתי בקופסא גדולה של 135 גרם שיוצאת הכי משתלמת). מהלבן הזה יש לי כמה קייקים כדי שלא ייגמר חלילה, היות וצבע לבן נגמר הכי מהר מכל הצבעים.
השוואה בין הצבעים, גם ביכולת לנקד מעל צבע- הכחול הוא ELECTRIC BLUE של סנאזארו. הירוק לכיתוב הוא של סנאזארו.
אני לא יודעת אם רואים את ההבדל בתמונה אבל הלבן של VIMUA (הצבעים של עינת דן), וכמובן האקריליק של מאק עשה נקודות נפלאות ביותר, כמו שכל לבן נוזלי עושה (זו הסיבה שיש לי גם לבן נוזלי וגם לבן מוצק- במצבים בהם צריך לעבוד מהר חשוב שיהיה צבע לבן נוזלי כדי לנקד מהר ובצורה יעילה). עוד עניין לגבי הנקודות- חשוב שהלבן יהיה אטום כדי לא יראו את צבע הבסיס שצבעתי מתחת וצבע הבסיס לא ישפיע על הלבן ולא אקבל נקודות בצבע תכלת, למשל. כדאי לכן להמתין לייבוש הצבע הרשון לפני יצירת הנקודות מעליו.
נקודה חשובה לגבי האקריליק של מאק- הוא מאוד קשה להסרה בהשוואה לצבעי גוף אחרים על בסיס מים.
אחרי שטיפת היד במים וסבון
כל הלבנים ירדו לאחר שטיפת היד במים וסבון אבל לא האקריליק של מאק. האקריליק של מאק דרש שימוש במסיר איפור בי-פאזי (השתמשתי בזה של קרליין), העמידות הזו מצויינת למטרת ציור גוף, אבל כשאני מציירת על ילדים אני רוצה להיות בטוחה שקל להסיר את הצבעים, כך שלשימוש הרגיל אני לא בטוחה שהייתי בוחרת בהם. 
עוד משהו שאפשר לראות זה שהאקריליק הלבן של מאק לא מוכן להתערבב עם צבעים מסוג אחר- כך שאולי הייתי משתמשת בו לניקוד אבל אם בוחרים אותו למטרה אחרת מנקודות או קווים אז יש להקפיד ששאר הצבעים בהם משתמשים יהיו גם הם מסוג האקריליק של מאק.

שורה תחתונה: הלבן של VIMUA טוב, אבל נכון לרגע זה אין להשיג אותו יותר. הלבן של diamond fx ושל wolf מאוד מאוד דומים אם לא זהים ומעולים ביותר, בייחוד לעבודת קו.  הלבן של WOW בהחלט משביע רצון אם כי כמובן לא עמיד והוא פחות טוב מזה של וולף או דיימונד. את הלבן של סנאזארו ניסיתי אבל לא הייתי מרוצה ממנו כל כך- הוא נותן כיסוי כמו הלבן של מאק.

נקודה נוספת: על הפנים לאיזור העיניים אני מעדיפה לבן על בסיס שמן- הוא מדגיש קמטוטים הרבה פחות מלבן על בסיס מים. אני לא רוכשת מייקאפ לבן אלא מזמינה (מחו"ל) צבע איפור על בסיס שמן בגוון לבן המיועד לליצנים מבוגרים. סמיך מאוד ובקלות יוצר אטימות והוא ל מרגיש כבד על הפנים יחסית. כמובן שיש לקבע אותו עם אבקה.
אשמח מאוד לשמוע בתגובה כאן למטה איזה לבן אתם מעדיפים?

11 תגובות:

  1. הרמוני, כל הכבוד!!!
    נהניתי לקרוא את הסקירה, היא מקיפה ועזרה לי מאוד!!!
    רק חבל שלא נתת מידע מהתנסותך לגבי הצבע הלבן של WOW וקריולן למשל....
    איך הצבע של WOW.? יש לי אותו ומבחינתי הוא איכותי יותר מהצבע הנוזלי הלבן של חב' OFRA... (והוא עלה הרבה פחות)
    מה דעתך?

    יום דבש
    קרן

    השבמחק
  2. לא התנסיתי עם הלבן של WOW- הוא אזל להם מכל החנויות לפני שהספקתי לרכוש אותו לצערי. הוא אמור להיות מוצלח אבל אין לי ניסיון איתו.
    אני אישית לא כל כך מתחברת למרקם של הצבעים של קריולן, אבל אני מכירה הרבה ציירים שכן אבל בארץ קריולן יקרים.

    השבמחק
  3. Dubi Preger כתב בפייסבוק: יופי של תסקיר
    אני משתמש בשלושה לבנים: סנאזארו, שהוא עדין יותר ומתאים לכיסוי הפנים, קריולן שמתאים לכיסוי שטחים גדולים בגוף, וDiamond FX או Wolfe - הטיפקס של כל הלבנים. הוא אמנם סמיך מדי לכיסוי שטחים אבל יוצר קווים מדוייקים, נקודות זוהרות וכו...

    השבמחק
  4. שלום!
    האם אפשר לדעת מה הטווח מחירים של צבע גוף לבן כזה?
    אני סטודנטית לעיצוב וצריכה את זה לצורך צילומים בלבד.
    מעניין אותי לדעת :
    באזור ירושלים-היכן אני יכולה לרכוש צבע לבן סטנדרטי- עדיף כמה שיותר איכותי אך כרגע לצערי עלי להחליט על פי המחיר.
    האם אפשר למצוא אותו בכל חנות קוסמטיקה?

    השבמחק
  5. שלום!
    ברצוני לדעת- היכן אני יכולה להשיג צבעי גוף בצבע לבן אך באזור ירושלים?
    ובנוסף- מהו טווח המחירים שלהם?
    אני צריכה לכסות גוף שלם בלבן (הבחורה תלבש תחתונים וחזיה אך מעבר לזה כל גופה יהיה צבוע לבן..) ואני רוצה לדעת מה הכמות שאני צריכה- והיכן אוכל למצוא צבע במחיר סביר..

    תודה רבה!

    השבמחק
  6. האם החומרים שאת משתמשת בהם הם היפואלרגנים?

    השבמחק
  7. לגבי צבע באיזור ירושלים- אפשר להזמין מחן שיווק צבע גוף קרמי לא רע בכלל- רוכשים באשראי והם שולחים עד הבית (ממוקמים בחיפה אם איני טועה). הצבע שלהם במחיר סביר לחלוטין ו2 קופסאות אמורות להספיק לך.
    לגבי היפואלרגני- מדובר בחומרים בטיחותיים ביותר, בייחוד הצבעים של סנאזארו. ככל שידוע לי החומרים נוסו לאלרגיות.

    השבמחק
  8. אני מתחילה עוד מעט קורס באיפור במה,כמו שאת עושה. אני חיילת ורציתי לדעת איזה המלצות יש לך לתת לי,מאיפה לקנות את כל הצבעים,צבעים בסיסים...וכמובן במחיר סביר:)

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לי המון המלצות- תערכי חיפוש בבלוג שלי או בערוץ שלי ביוטיוב לפי הנושא המעניין אותך, יש לי פוסט שמדבר על רכישת צבעי גוף מחו"ל שזו האפשרות הזולה ביותר.

      מחק
  9. שלום איפה אני רוכש צבע לבן טוב באזור ת"א

    השבמחק