יום שלישי, 1 ביוני 2010

אנשים מגולגלים בתוך נייר עיתון


איפור הוא תשוקה גדולה עבורי, אחת מהסיבות לקום בבוקר. הפקות עדינות או איפור מלא דקויות, כמו איפור יופי, אהובות עלי אבל מדי פעם זה כיף להשתגע ולהרים הפקה משל עצמי, כזו שהנושא שלה הוא איפור. מה ההבדל בין הפקה ממוקדת באיפור לבין נושאים אחרים? בהפקה שהמוקד שלה איפור הדוגמנית תצלום מזווית קרובה יותר ואם מדובר באיפור יופי לעיתים קרובות המבט של הדוגמנית מושפל על מנת שמי שמתרשם מהתמונה יוכל להביט בכל פרטי האיפור- אבל עניין המבט משתנה בתלות בעבודת האיפור, בצלם ובגורמים נוספים.
חשוב תמיד להתייחס לכל ההיבטים כאשר אני היא זו שעומדת מאחורי ההפקה. הרקע עליו התמונה מצטלמת משפיע וכמובן כל אביזר שנמצא או אינו נמצא על הדוגמנית, הלבוש, הציפורניים (צילומי איפור כלה יראו קצת מוזר עם לק בגוון סגול ונקודות ירוקות). כמובן שהתאורה משפיעה גם היא, אבל על כך כדאי להתייעץ עם הצלם איתו עובדים.
הרמת הפקה טוענת אותי באנרגיות אבל מתישה היות ותמיד אני בסוף סוחבת את כל הבית כמעט- אני מעדיפה להביא ולא להשתמש מאשר לא להביא ולהצטער על כך.
לאחרונה עשיתי הפקה שעבורה עבדתי הרבה לפני. דגדג לי לעשות משהו שקשור לאיפור ולא לציורי גוף, אבל קיצוני.
"קיצוני?"אמרתי לעצמי "טוב, אז אני רוצה גבר לאפר אותו". אני מאוד אוהבת לאפר גברים בסגנון נשי, וכבר ציירתי מחוך על גבר בעבר, אבל הפעם רציתי משהו אחר.

אז הפעם התכוננתי הרבה מראש- לא הכנתי ציפורניים, לשם גיוון, אלא רק התעסקתי עם עיתונים. עיצבתי מסכה מעיסת נייר עם אותיות כאשר חשבתי על המיקום של כל אות ואות ליצירת הדוגמא הרצויה לי. על הגוף החלטתי להדביק מילים ולא אותיות, וחיפשתי בעיתונים שהיו לי את המסרים הכי מעניינים.
החלטתי גם לקחת ריסים ארוכים במיוחד כדי לשדרג את ההפקה.

יום לפני הצילומים יצרתי קשר עם הדוגמן ווידאתי שהסיר שערות מיותרות, על מנת שהאיפור יהיה בצורה הטובה ביותר.
בבוקר יום הצילומים אספתי את הדוגמן ברכב בדרכי אל הצלמת (חלק מהעניין הוא זה שאני משתדלת להיות נחמדה לדוגמנים שלי וחלקו היכולת לוודא שהדוגמן מגיע בזמן, למרות שבאמת לא היה לי מה לדאוג הפעם.
וידאתי כמובן שהשחור האהוב והמכסה שלי גם הוא באמתחתי.

הצלמת גלית טרגר חיכתה לנו בסטודיו וכמעט מיד עם הגעתי התחלתי לעבוד. ככה זה, יש לי נטיה לשכוח לאכול ולשתות כאשר אני עובדת ואני לא שמה לב בכלל לזמן העבודה כי אני כל כך מכורה לתהליך האיפור.


עובדת...
כתמיד, לא שכחתי להתייחס לאוזן. גם כאשר מאפרים כלה חשוב לזכור גם את האוזן וגם את קו החיבור עם השיער, שלא יהיו חורים.
את המסכה עליה עמלתי קשות, גזרתי על מנת לקבל תחושה מעט שונה, פשוט נראה לי נכון יותר, עד כמה שעמלתי וחזרתי לילדות כאשר הדבקתי אות אחר אות על כל חלק מהמסכה.
כמובן שעבודתי לא הסתיימה עם תום האיפור- שימשתי כקולב לעיתונים, על מנת לספק רקע מעניין שאינו לבן.
בתום האיפור הצטלם ישראל גולדברג הדוגמן (לT4YOU) בתנוחות שונות ועם הבעות שונות- ההבדל בין דוגמן לדוגמן טוב הוא היכולת להשתנות מפריים לפריים וליצור עניין ואינטראקציה עם המצלמה- דיברתי על כך בפוסט על כרמן האהובה עלי ועל שלומית מיגאי.
בסופו של היום חזרתי עייפה אך מרוצה הביתה.
הכל נעשה תמיד על מנת להשיג תמונה אחת או מספר תמונות בודד לתיק העבודות. אני מרגישה שהצלחתי להשיג משהו ואני יכולה לומר בפירוש שנהניתי מאוד מההפקה הזו ואסכם ב3 תמונות מההפקה

דוגמן: ישראל גולדברג לT4YOU
צילום: גלית טרגר

אני תמיד שמחה לתגובות ואשמח לשמוע כל דיעה על העבודה או הפוסט.

3 תגובות:

  1. אחלה פוסט-אהבתי מאד את כל הקונספט, הביצוע, והרעיון!
    יפה מאד!!!

    השבמחק
  2. הפוסט יפהפה. במבט ראשוני הייתי בטוחה שמדובר במחוך אמיתי. והאמת שגם במבט שני. זו אמנות לכל דבר, ובמקרה דנן גם ברמה גבוהה מאוד. כל הכבוד

    השבמחק