יום ראשון, 7 בנובמבר 2010

כנס OFRA- כן ירבו!

ביום שלישי ה2.11, זכיתי לבקר באחד מהכנסים המושקעים של פורטל BBEAUTY בראשות המאפרת אורית ויזל, והפעם בחסות OFRA. על אחת הסדנאות של OFRA בהן ביקרתי, כבר כתבתי בעבר.
הכנסים של BBEAUTY בד"כ מהנים מאוד, אם כי לעיתים יש להם ניחוח מכירתי מעט מדי לטעמי.
תמיד אלו כנסים מושקעים, בין אם מבחינת כיבוד ובין אם מבחינת לוגיסטיקה, אורית ויזל, מנהלת פורטל BBEAUTY, משתדלת לחשוב על הכל עד לפרט האחרון, ולהזמין מאפרים שהם לא רק בעלי מוניטין אלא גם יודעים ללמד, היות ולא כל מאפר טוב יודע ללמד בצורה טובה.
הפעם המאפרת שהעבירה את הידע היתה הלן אמויאל. כיתת אומן היתה בנושא איפורי יוקרה לאירועים- גם לעור צעיר וגם לעור בוגר. לרוב רמת הגימור של האיפור הסופי מעט נמוכה יותר מרמת העבודה הרגילה של המאפר המדגים כאשר מדגימים לעומת כאשר מאפרים לצורך צילום היות ובהדגמה לא רק מאפרים אלא צריך גם להתרכז בהסבר ולא רק בסימטריה וזרימה עם תהליך האיפור.  
אני מצרפת כאן את פרטי ההזמנה, למי שלא יודע על מה מדובר.


האוכל היה טעים, כמו ברוב הכנסים מהם התרשמתי, אם כי מעט חריף לאשכנזיה שכמותי. היה עומס רב על כל העמדות כאילו אנשים לא אכלו דבר כל היום.תמיד יש עומס על עמדת המכירה בימים של כנס, והפעם לא היתה שונה. אני הספקתי להניח את ידי על פריימר המתיחה הכחול של OFRA, שכל פעם שרציתי לרכשו הוא נגמר, אייליינר ג'ל שלהם ואת האנטי שיין האהוב עליי.
האירועים מוקרנים על מסך במעגל סגור, אבל תמיד יש איזהו הבדל מבחינת גוונים בין מה שיש במציאות לבין מה שמשתקף על המסך, לכן אני משתדלת תמיד לתפוס מקום מספיק קרוב שאוכל לראות את שיטת העבודה.


לגבי טיפים- כבר כתבתי על אמנות ההליכה לסדנאות בעבר. חשוב להגיע ממוקדים ולהסתכל על אופן העבודה של מאפרים אחרים. שמות של צלליות ומוצרים זה נחמד, אבל לא חיוני. הטכניקה מעניינת יותר- החל ממנח הגוף ואופן החזקת המברשות ועד לאם משתמשים באצבעות אז באילו ובאיזו צורה.

הפעם אמצע ההדגמה השניה הלן הדגימה את האיפור של ירדנה ארזי, עקב בקשת הקהל, במקום להמשיך עם איפור הכלה המקורי שתכננה, דבר שהיה מרתק ומעניין לטעמי הפרטי מעט יותר מהאיפור הראשון שתכננה.

אז אילו טיפים לקחתי מהכנס?
- את התאמת המייקאפ כדאי לעשות לפי המחשוף. אני חושבת שאני מסכימה עם הקביעה הזו, היות והמחשוף נוטה להיות בצבע של הידיים ועל מנת שלא יהיו הבדלים בגוונים (כלומר הפנים של המאופרת יהיו שונים מן הגוף- בין אם בהירים או כהים יותר) בצילומים. כך או כך אני חושבת שבכל מקרה יש להניח מעט מייקאפ על הצוואר ואני חושבת גם שאסור לשכוח את האוזניים במידה ומדובר באיפור לצילומים. אמנם יש להניח מעט חומר על האוזניים אבל במידה ומדובר באירוע אני לא שוכחת את האוזניים היות ויש הרבה נשים שבעת התרגשות קצות האוזניים שלהן מקבלים גוון אדמדם משהו.

- הלן מניחה קודם כל מייקאפ, גם בשקע העין (היכן שיש כהות, קרוב לאף) ורק לאחר מכן מניחה קונסילר וגם זה אך ורק אם צריך, על מנת ששכבת הבסיס תצא הדקה ביותר האפשרית.

-אם הלקוחה מתעקשת להיות מול מראה כדאי לשקול הנחת סומק כמעט בהתחלה, כך שהיא לא תיראה לעצמה חיוורת.

- כשמדובר באיפור לעור בוגר- פחות זה יותר. לאחר הנחת המייקאפ הלן עוברת עם ספוגית שוב על מנת לוודא ששכבת הבסיס היא הדקה ביותר האפשרית, לגימור טבעי עם מינימום הדגשת קמטים.

-על מנת למנוע טעויות באייליינר הלן עובדת בשכבות- היא בונה את הבסיס עם עיפרון ועליו מניחה צללית שאותה היא מטשטשת ורק בסיום עוברת עם אייליינר ג'ל.

- האיפור של ירדנה ארזי מתאפיין בתיחום שחור מאוד אינטנסיבי. הלן חזרה על התיחום התחתון כמה פעמים, כך שיהיה יותר עוצמתי. היאסיימה בהנחת אייליינר ג'ל שחור בטפיחות.

-עוד דבר שאופייני לאיפור הזה הוא הגזמה של צורת העפעף. למעשה האיפור מתעלם ממבנה העין הקיים (מאוד מזכיר איפור לבנוני בכך, לטעמי). את הבסיס בנתה הלן עם עיפרון ואותו היא טשטשה באמצעות צללית חומה כלפי מעלה, דבר שגם מעט ריכך את התוצאה הסופית. הטכניקה מעט הזכירה לי את הטכניקה שיש הקוראים לה "כפל פתוח"- לאחר תיחום העין עולים למעלה אל שקע העפעף ומניחים צבע ואז מטשטשים לכיוון האף. ככל שהעיניים רחוקות יותר הלן אומרת שאפשר לעלות יותר גבוה וקרוב אל האף וזה מגדיל את שטח העין אך גם מקרב את העיניים, לכן הרעיון להשתמש בטכניקה הזו צריך "לקפוץ" לעיניים של המאפר וזה לא קורה לעיתים קרובות, לדברי הלן. כיוון הטשטוש הוא מחוץ העין כלפי פנים (לכיוון האף).

תמונה של שקע העפעף עם מיקום הנחת הצבע הכהה ומעליו הבהיר לצורך הבהרת המונח כאן בפוסט
- הלן עובדת בשיטה שכבר ראיתי אצל מאפרים אחרים ואני מאוד אוהבת- היא תוחבת זרת או קמיצה של היד הנשענת על הפנים לתוך פאף וכאשר היא צריכה להישען, היא לא הורסת לעצמה את הבסיס עם סימני אצבעות.

- גם הלן המליצה על הRCK, מוצר מעולה עליו דיברתי בעבר.

המתנה שקיבלנו הפעם בכנס היתה 4 גלוסים מקסימים בעלי ריח מוצלח לדעתי, וכמה כריות ניקוי שימושיות ביותר, שצד אחד שלהן מאפשר פילינג קל לעור ועם הצד השני ניתן להסיר איפור גם ללא שימוש בדטרגנט כלשהו.


הסיבה המסחרית לכנס היא כיוון שמותג האיפור המקצועי מארה"ב OFRA COSMETICS USA משיק את קולקציית חורף 2010-11. את השקת הקולקצייה מובילה מאפרת-העל הישראלית הלן אמויאל, שהדגימה לנו.
בין מוצרי קולקציית החורף ניתן למצוא מיני-ליין מברשות מקצועיות ייחודיות, איליינר-ג'ל ירוק, עפרון עיניים טורקיז, עמדת עבודה למאפרים ועוד.
4 מברשות איפור חדשות - חדש מקולקציית המברשות המצליחה CREATIVE – סדרת מברשות האיפור היוקרתית:
מיני- ליין מברשות איפורUNIQUE - קולקציית מברשות איפור איכותיות, המיוצרות מעץ טבעי, ומשוחות בלכה מבריקה. השיער עשוי מהחומרים הטובים ביותר, תוך הקפדה על חיתוך וגזירה אנטומים. ידיות האחיזה הן ארגונומיות, לאחיזה קלה ונוחה. המברשות מיועדת למשתמשים "כבדים" עם דרישות מיוחדות. והיא כוללת 4 מברשות:


מברשת לטשטוש קצוות ומעברי עיניים (מס' 31) – שיער TORAY FLEXIBLE . מחיר: 118 ₪


מכחול סומק ופודרה עם קשר, מושלמת ליצירת "תפוחי לחיים" (מס' 22)– שיער WHITE CAPRA. מחיר: 248 ₪
נראה כי הקשר מונע לחלוטין נשירת שערות מן המברשת- תופעה מעצבנת במיוחד כידוע.

מכחול לטשטושים מורכבים (מס' 21)- שיער WHITE CAPRA. מחיר: 148 ₪


מכחול שטוח לקונסילר ומילוי (מס' 20)- שיער TAKLON.מחיר: 118 ₪


איליינר-ג'ל ירוק – האיליינרים מסדרת FIXLINE GEL הפכו לסיפור הצלחה בכל קנה מידה, ולקראת חורף 2010-2011 , OFRA מצרפת למשפחת הגוונים את גוון GREENLAND – גוון "ירוק מלוכלך", חורפי ואופנתי . FIXLINE GEL,הינו איליינר בצנצנת, בפורמט ג'ל , לשרטוט קו עין מושלם, בעל עמידות גבוהה במיוחד. האיליינר מתייבש ומתקבע על העפעף תוך שניות אחדות והמראה המתקבל הוא מאטי וממגנט. הגוון הירוק והאופנתי מצטרף אל הגוונים הקיימים – שחור, חום, סגול וכחול.
מחיר: 110 ש"ח
על האייליינר ג'ל אני ממליצה בחום רב. אני באופן אישי אהבתי את המרקם שלו יותר מאשר את זה של מאק, אבל זה באמת עניין של העדפה אישית. טיפ פשוט לשמירה על אייליינר ג'ל הוא- כאשר משתמשים בו, מיד לאחר לקיחת החומר על המברשת הרצויה, להניח את הצנצנת הפוכה על השולחן (במקום לסגור עם מכסה) עד שמסיימים להשתמש במוצר, על מנת למנוע מגע עם האוויר, שגורם לייבוש המוצר המצויין הזה.  בעצם רצוי מיד לסגור את המכסה, אבל לעיתים יש צורך לקחת עוד חומר ואני מוצאת שאני לפעמים נוטה להשאיר את הקופסא פתוחה אפילו 2 דקות בערך. אם אני משאירה את הקופסא הפוכה, זה עדיף על להניחה באופן רגיל כלפי מעלה אם אני לא סוגרת עם מכסה. 


עפרון עיניים טורקיז – עפרון עיניים עמיד במים, על בסיס שעוות דבורים מועשרת בסיליקון, לשרטוט קל ומדויק של תיחום העין, בגוון טורקיז מטאלי יוקרתי ועשיר, הבוהק למרחקים. עפרון הטורקיז יוצר מראה מהפנט ואופנתי,גם לשימוש בתוך "מעקה העין" , וגם בשימוש על העפעף, כאיליינר, או כבסיס טשטוש למראה צבעוני מעושן.
מחיר: 54 ש"ח

את מוצרי O.F.R.A COSMETICS USA ניתן להשיג בבתי-ספר לאיפור וקוסמטיקה נבחרים ברחבי הארץ. לפרטים נוספים ניתן לפנות ליבואן, חברת מיקיילה ביוטי בע"מ בטלפון 08-9205945


בנוסף, בימים אלו OFRA COSMETICS USA פותחת בישראל מרכז הדרכה והשתלמויות למאפרים ולקהל הרחב, בו יוענקו מגוון קורסים והדרכות בנושאי איפור וטיפוח. זהו מרכז דינאמי ופעיל בו מיטב אנשי המקצוע מעולם היופי הישראלי, ומעניקים למאפרים, קוסמטיקאיות, וחובבות איפור מושבעות, המוזמנות ליהנות מהדרכות וכיתות אומן ממוקדות ומהשתלמויות קצרות, במגוון נושאים רלוונטיים ומעניינים כדוגמת – התאמת המייקאפ לסוג העור, איפור פרא-רפואי, מבוא למיתוג עסקי, קורס עיצוב הגבה, קורס שזירת ריסים ועוד.

מרכז ההדרכות החדש והמעוצב נמצא בגלובל פארק, א.ת צפוני לוד, 5 דקות מנתב"ג, 20 דקות מת"א, רבע שעה ממודיעין ומפתח תקווה, ובו חניה בשפע וחנות קונספט ייחודית.


המעבר החדש מאוד מאוד משמח, היות ובמקום הקודם נושא החניה בהחלט לקה בחסר ואני בטוחה שזה יגרום לי לבקר בחברה המצויינת ובעלת השירות הנפלא הזו עוד רבות.

אני כבר סקרנית לראות מה יהיה הדבר הבא שיושק ובטוחה שאלך לי לאחת הסדנאות המצויינות שOFRA מציעים.
אשמח להיות גם בכנס הבא, היה נפלא. אני יודעת שכל טיפ שאני לוקחת איתי הלאה משפר את יכולותיי ולכן חשוב לבקר בסדנאות.
כתמיד, אני שמחה לתגובות.







תגובה 1:

  1. כמה נפלא! תמיד רציתי להשתתף בכנס כזה מושקע, שיסבירו לי מה לעשות בדיוק ולתקן את מה שאני עושה לא טוב. שמחה לשמוע שנהנית והחכמת, נהניתי לקרוא ואמשיך גם בעתיד.

    השבמחק