יום שני, 28 במרץ 2011

יש מה לראות בטלביזיה?


טוב, לפני הכל אני מודה ומתוודה- אין לי טלוויזיה ואני לא מחוברת לשום ערוץ. היום, בעידן המידע הממוחשב, אין בכך צורך- פשוט מחפשים מה שרוצים לראות בGOOGLE, עם המילים direct watch online, ומוצאים כמעט כל מה שרוצים. הפעם חיפשתי את הסדרה FACE OFF. היה גם סרט לא רע ששמו בעברית "עימות חזיתי"- אבל הסדרה מעניינת יותר וזאת כיוון שסוף כל סוף מצאתי תוכנית שעניינה המרכזי הוא איפור, או איפור אפקטים ליתר דיוק. האמת היא שכמו כל תכנית ריאליטי היא עוסקת באינטריגות שיש בין אנשים במצבי לחץ- אבל זה פחות מעניין מהאומנות מבחינתי. יתרון בצפיה במחשב הוא שאפשר לעצור באמצע או להריץ את הקטעים שנראים משעממים- או כמובן הפסקות הפרסומות והצגת השופטים כל פרק מחדש. השימוש בחומרים שאינם שגורים כאן בארץ הוא מרתק לצפייה ואני חושבת שהסדרה הזו היא סדרת חובה גם למאפרים שאינם עוסקים באפקטים כי היא מאפשרת חשיפה לעולם הייחודי והמרשים הזה שדורש מהטובים ביותר להיות גם פסלים וציירים לפני היותם מומחי צבע. איפור אפקטים הוא בעיקרו עולם של גברים היות והוא דורש מסירות מוחלטת והרבה פעמים שעות ארוכות, בעוד שאיפור יופי, למשל, לא לוקח זמן כה רב. פן נוסף הוא הכוח שלעיתים נדרש על מנת לחלץ את הפרוסטטיקה מהתבנית, כפי שניתן לראות באחד הפרקים. אני לא אומרת שאין נשים שמתמסרות לעבודתן בצורה כל כך מוחלטת, אלא שפשוט יש פחות נשים שעושות זאת. אני מעמידה את הבנות שלי לפני העבודה ואני יודעת שנשים רבות עושות כמוני וההורות היא גם קריירה במקביל לקריירה המקצועית שלי כאדם- אם כי כמובן שאני מברכת גם נשים שבוחרות בקריירה מקצועית כדבר ראשון ועיקרי.
עבודת הכנה ליצירת דמות יכולה לקחת ימים רבים, למרות שכמובן המדיום הטלביזיוני גורם לעבודה המקצועית להיראות פחות קשה ממה שהיא במציאות.
הסדרה הזו מהנה לצפייה ומעשירה מאוד מבחינה מקצועית, עד כמה שתוכנית ריאליטי רדודה (ותוכניות ריאליטי מיועדות לפנות למכנה הנמוך ביותר) יכולה לעשות זאת, מה גם שמאפרים ובייחוד כאלה העוסקים בתחום האפקטים, הם אנשים מעניינים.
אז כן- יש מה לראות בטלביזיה, או יותר נכון במחשב, למי שמחפש שילוב בין בידור קל לעניין מקצועי כמאפר.
כמובן שפרק 2 הוא מעניין אפילו יותר לטעמי היות והאתגר שלהם הוא ציור גוף, אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות.
הנה קישור לכל  הפרקים, מתחת לכל פרק יש קישור לאתר בו ניתן לצפות בו. יש כבר יותר מעונה אחת לתענוג הזה. אם כי קשה לי לבחור את הפרק האהוב עלי מבין כולם, אם כי פרק 8 מעונה 2, בו המתחרים התבקשו ליצור דמות שתתאים לסרט של טים ברטון הוא ללא ספק אחד מהאהובים עלי
קחו בחשבון רק שצריך לדעת אנגלית כדי לצפות- זה ללא תרגום...
אשמח לשמוע על עוד תוכניות מעניינות העוסקות באיפור, אם מישהו מכיר.

3 תגובות: